הקרע הספרדי

הרב אלבז זעק: "הספינה טובעת, האמונה נמחקת"

הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות "אור החיים" ומגדולי מחזירי התשובה, נכנס לעובי הקורה בסכסוך הספרדי. במעמד סיום הש"ס בישיבתו זעק למען האחדות: "די להשמדה העצמית. כולנו נמצאים באותה ספינה, הספינה טובעת, האמונה נמחקת, התורה בסכנה, אין דבר שיציל אותה רק האחדות השלימה" (ארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הגאון רבי ראובן אלבז (צילום: אביר סולטן - פלאש 90)

הקרע הספרדי: הגאון רבי ראובן אלבז, ראש מוסדות "אור החיים" ומגדולי מחזירי התשובה, נכנס בימים האחרונים לעובי הקורה בסכסוך הספרדי כדי למצוא פתרון למשבר.

אמש (מוצאי שבת) נשא הרב אלבז דברים נרגשים על המצב, במהלך מעמד סיום הש"ס בישיבת "אור החיים" בירושלים בהשתתפות אלפים.

"הגיע הזמן לאחדות ישראל, די לפילוגים ולמחלוקת", קרא הרב אלבז בדבריו, "כל ציבור המאמינים יחד הוא מיליון נפש. זה כוח שניתן לנצח איתו הכל אבל רק באחדות, כולם יחד - אשכנזים וספרדים".

"כל מי שמאמין ימצא מקום יחד", הוסיף הרב, "אנחנו קוראים די להשמדה העצמית. די לביזיון התורה. הזהות היהודית בסכנה. האמונה היהודית חייבת לנצח ואנו נתגייס כאיש אחד בלב אחד ללא פילוגים וללא מחלוקות".

"כולנו נעבוד, מיליון יהודים. בשביל מה? כדי להראות לקדוש ברוך הוא, באחדות מלאה, כלום לא מעניין אותנו, זה דגל, זה עץ, זה ש"ס, כלום, עבודת השם יתברך", המשיך הרב אלבז בדבריו הנרגשים.

הרב אלבז המשיך וזעק: "להפסיק לשחק, אין משחקים יותר, כולנו ביחד, כולנו נמצאים באותה ספינה, הספינה טובעת, האמונה נמחקת, התורה בסכנה, אין דבר שיציל אותה רק דבר אחד - אחדות השלימה".

"מהיום, מהיום מתחילים, כולם באמונה אחת, כל מי שמאמין, אתה בא לבית כנסת? אמונת השם, כולנו מתאחדים באחדות שלימה ללכת ולהשיג את המיליון בעזרת השם, אף אחד לא יכול עלינו, עלה נעלה ונרשנה", סיים הרב את דבריו הנרגשים.

כחלק מהמאמצים להביא לפיוס בציבור הספרדי, הגיע ביום שישי הגאון רבי ראובן אלבז למעונו של הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, לפגישה בנושא.

הפגישה עם הגר"ש עמאר מגיעה לאחר פגישתם של הרב אלבז עם כ"ק האדמו"ר מבעלזא, ולאחר שהאדמו"ר שלח שליח למעונם של הגר"ש עמאר והרב אלבז בבקשה שיפעלו למען השלום בציבור הספרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב אלבז יעמוד ככל הנראה בראש המערכה שמטרתה להביא לאחדות. במערכה יעמוד גם הגר"ש עמאר שמנוע מלהתעסק בפוליטיקה, מתוקף היותו רבה של ירושלים. הרבנים יקראו לאלי ישי ואריה דרעי לעבור במשותף תחת מפלגה אחת.

במידה והמהלך לא יצלח, הרב אלבז יהפוך לאחת מהדמויות הבולטות בתוך ש"ס, שיפעל לאחדות בחודשים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר