בין הנרצחים בטבח בפריז: מאייר יהודי-צרפתי

סוכנות ידיעות יהודית מסרה כי בין נרצחי הטבח במערכת "שארלי הבדו" נמצא המאייר היהודי צרפתי המפורסם ז'ורז' וולינסקי. 'הייתה התקפה מכוונת נגד וולינסקי ומאיירים אחרים' (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Alvaro, CC BY-SA 3.0)

לפי דיווח של סוכנות הידיעות היהודית JTA, בין הנרצחים בפיגוע הקשה במערכת העיתון "שארלי הבדו" בפריז נמצא גם המאייר היהודי המפורסם ז'ורז' וולינסקי. עם זאת, עד עתה לא נטען בשום שלב כי הפיגוע אירע בשל יהדותו של המאייר.

וולינסקי, שהיגר לצרפת, נולד בתוניסיה בשנת 1934 לאב פולני ואם תוניסאית איטלקית. בגיל 13 היגר לפריז ובשנת 1961 החל לפרסם את איוריו בעיתונות. עד גיל 80 פרסם וולינסקי חוברות קומיקס וקריקטורות שלו ראו אור במספר עיתונים בצרפת.

קריקטוריסט יהודי צרפתי אמר לסוכנות הידיעות כי "זו הייתה התקפה מכוונת נגד וולינסקי וקריקטוריסטים אחרים".

זירת הפיגוע (יוטיוב)

בעקבות הפיגוע יצאו הערב עשרות אלפי בני אדם לרחובות בצרפת והפגינו הזדהות עם הנרצחים. חלק מהמפגינים הניפו עטים וקראו "אני שארלי" לאות הזדהות עם העיתון שספג התקפה אכזרית.

כזכור, לפחות 12 בני אדם נהרגו בתקרית, מהם עשרה עיתונאים ושני שוטרים. מצבם של חמישה בני אדם שנפצעו בתקרית עדיין מוגדר אנוש. כוחות גדולים של משטרה עורכים סריקות אחר הרוצחים שנמלטו מהמקום.

המגזין שבמשרדיו בוצע הפיגוע, פרסם "קריקטורה פוגענית" נגד נביא האיסלאם מוחמד. עד ראיה לפיגוע סיפר כי הרוצחים צעקו "נקמה בשם מוחמד".

עיתונאי ששהה בסמוך בשעת התקרית סיפר כי "לפני כחצי שעה שני רעולי פנים נכנסו לבניין עם רובי קלצ'ניקוב, כמה דקות לאחר מכן שמענו המון יריות". נציג רשמי של המשטרה אמר כי מדובר בטבח, ונשיא צרפת פרנסואה הולנד שהגיע לזירה כינה את האירוע כ"פיגוע טרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר