לאסנה ביטלי, המוסלמי שהקפיא יהודים במרכול הכשר - והציל אותם

לאסנה ביטלי, מוסלמי יליד מאלי שהיגר לצרפת ועבד במרכול הכשר בו אירע ביום שישי פיגוע, הציל את חייהם של שישה יהודים בהם תינוק כשסגר אותם בחדר קירור בתוך המרכול (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ה"לה פריזיאן")

חסיד אומות עולם: לאסנה ביטלי, מוסלמי יליד מאלי שהיגר לצרפת ועבד במרכול הכשר בו התבצר ביום שישי המחבל אמדי קוליבלי, הציל את חייהם של שישה יהודים כשהכניס אותם למקפיא בתוך המרכול וביקש מהם לשמור על שקט. בין האנשים שביטלי הציל היה גם תינוק כבן חודש.

ביטלי שיחזר את הרגעים הדרמטיים: "הם רצו למטה, אני פתחתי את דלת המקפיא ונכנסתי יחד איתם". לאחר מכן, כך סיפר ביטלי, הוא כיבה את האור ומערכת הקירור של המקפיא. "יצאתי מחדר הקירור ואמרתי להם שיישארו רגועים".

מאוחר יותר, כשכוחות הביטחון חיבלו את המחבל שהתבצר במקום, הודו הניצולים לביטלי על שהציל את חייהם. חלק מהמסתתרים בחדר הקירור אף שוחחו עם חבר מועצה דרך הטלפון הסלולרי. לאחר חיסול המחבל הוא סיפר כי הם שאלו בבדיחות אם לפתוח בקבוק יין.

פריצת כוחות הביטחון למרכול (מתוך יוטיוב)

לקוחות נוספים של "היפר כשר" שהתחבאו במרכול סיפרו על שעות האימה לתקשורת: "עמדתי בקופה כדי לשלם ושמעתי רעש חזק, כמו זיקוק. לא חששתי עד שראיתי גבר שחור חמוש ומיד הבנתי מה קורה" סיפר אדם בשם מישל, "לקחתי את בני מהצוואר ומשכתי אותו לסוף החנות. יחד עם עוד כמה לקוחות ירדנו למטה ונכנסנו לאחד משני חדרי הקירור".

"הדלת לא ננעלה מבפנים" סיפר מישל "פחדנו נורא. המחבל שלח את אחת מעובדות החנות להגיד לנו לעלות למעלה ואמרה שאם לא נבוא 'יהיה טבח'. בתחילה סירב מישל לבקשה, אולם כשהעובדת חזרה בשנית הוא החליט לעלות למעלה.

"ראינו גבר מת בתוך שלולית דם. המחבל הסתובב בין המדפים עם נשק ומחסניות בכל יד ואמר שהמוות הוא פרס בשבילו. פתאום הוא התחיל להתפלל והשוטרים שמעו הכל. כמה שניות אחרי זה ראינו את הווילון נפתח והבנו שזה הסוף. ירדנו לרצפה, היה רעש נוראי והמחבל נורה" סיפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר