תושבי יצהר דאגו בשלג לאוכל לחיילי צה"ל

תושבי יצהר ארגנו בשבת האחרונה "מבצע בישולים" עבור חיילי צה"ל שנתקעו במוצב מבודד ללא אוכל בעקבות מזג האוויר המושלג. החיילים הודו למשפחות במכתב מרגש (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מכינים את האוכל לחיילים (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי יצהר ארגנו בשבת האחרונה "מבצע בישולים" עבור חיילי צה"ל שנתקעו במוצב מבודד ללא אוכל בעקבות מזג האוויר המושלג.

הסיפור החל כאשר ביום שישי האחרון קיבל יצחק סנדרוי, תושב יצהר, שיחת טלפון מפתיעה ממחלקת עורב צנחנים הממוקמת במרחב מספר קילומטרים מהיישוב.

"קיבלנו את הטלפון שלך", אמרו החיילים והסבירו: "הודיעו לנו הרגע שעקב הסערה, יש נוהל שלג ולא ניתן כלל לנסוע עם רכבים צבאיים על הצירים מסכנת החלקה ועל כן לא תגיע אספקה צבאית לשבת. על כן, נאלץ לאכול את מנות הקרב שנותרו לנו".

ברגע ששמע על כך, סנדרוי פנה למשפחות היישוב שהתגייסו למשימה ועברו בית בית על מנת לאסוף תבשילים ומאפים לכבוד החיילים. כיוון שמדובר במוצב מבודד, ובשל השלג הכבד שהחל לרדת במקום, ניתן היה להגיע למוצב רק באמצעות רכב 4X4. על כן, יצחק לקח את רכב הביטחון ולאחר מאמץ רב הצליח להגיע לחיילים.

החיילים אשר לא ציפו להתגייסות כל כך גדולה, התרגשו ושמחו מאד למראה האוכל החם והרב.

עם צאת השבת חזרו החיילים עם הסירים הריקים וצירפו מכתב מרגש עבור תושבי היישוב בו הם כתבו: "רק רצינו להודות לכם מעומק הלב על הטרחה והבישולים שחיממו לנו את הלב ועינגו לנו את השבת באופן שלא האמנו שיקרה. בטח שלא בהתראה כל כך קצרה לפני שבת. בקיצור, האוכל היה מטורף והעוגות היו מעין עולם הבא. כיף להיזכר שוב למה אנחנו פה".

תושב יצהר, סנדרוי הסביר כי "החיילים הם חלק ממשפחת יצהר וחשוב לנו לדאוג להם לקראת חגים ושבתות. על אחת כמה וכמה במזג האוויר כל כך קר וסוער. היה לנו חשוב להראות להם שאנחנו כאן בשבילם, באותה מסירות שהם שומרים עלינו כל השנה".

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "אלו הפנים האמתיות של יצהר וכלל ההתיישבות. סיפורים מסוג זה לא מפתיעים אותנו. אנחנו גאים בחיילים שלנו, גאים בתושבים שלנו ויכולים רק לקוות שכן ירבו בישראל. צה"ל זה ההתיישבות וההתיישבות זה צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר