ראש ממשלת צרפת ליהודים: אל תהגרו, אנחנו במלחמה

ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס פנה לבני הקהילה היהודית במדינה וקרא להם שלא להגר מצרפת. ואלס גינה את האנטישמיות ואמר כי צרפת נמצאת תחת איום טרור חמור (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס פנה היום (שלישי) לחברי הקהילה היהודית במהלך נאום שנשא באסיפה הלאומית, וקרא להם שלא להגר מצרפת. לדברי ואלס, צרפת נמצאת עתה במלחמה כנגד טרור האיסלאם הרדיקלי ועל העם הצרפתי לעמוד על המשמר. הוא גינה בחריפות את האנטישמיות בצרפת והדגיש כי הרפובליקה נתונה תחת איום.

יצויין, כי כבר קודם הטבח במערכת "שארלי הבדו" הביע ואלס חשש מעזיבה של יהודים את צרפת, ואמר כי אם אכן תהיה הגירה כזאת - הרי שצרפת לא תישאר אותה מדינה.

"מדאיג אותנו מאוד מה שקורה בצרפת. המשפחות שלנו, האחים שלנו והאנשים היקרים לנו מכול חיים בצרפת ונתונים לסכנה שרק הולכת ומתגברת ואיננו יודעים לאן זה יגיע. לא האמנו שדבר כזה יכול לקרות ואנחנו מרגישים כאילו זה קרה כאן אצלנו, בחצר של הבית" אמר.

עוד מדבריו בראיון לעיתונאי ג'פרי גולדברג: "אם 100 אלף צרפתים ממוצא ספרדי יעזבו את צרפת, אי אפשר לומר שצרפת תחדל להיות. עם זאת, אם 100 אלף יהודים יעזבו, צרפת לא תהיה אותה מדינה. הרפובליקה תישפט ככישלון".

"במהפכה הצרפתית בשנת 1789 הוחלט להכיר ביהודים כאזרחים שווים. כדי להבין את הרעיון, צריך להבין שזהו עקרון משמעותי לאומה הצרפתית".

סוגיית ההגירה היהודית מצרפת בשל הפיגועים האחרונים עוררה בימים האחרונים פולמוס של ממש. אמש חשף "כיכר השבת" כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הביע בימים האחרונים חשש כי עלייה של יהודים לישראל תביא ל"קלקול" שלהם ברוחניות. הגראי"ל הזהיר משילובם של עולים צרפתים במוסדות חינוך מעורבים דתיים וחילוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר