גוגל קוברת את פרויקט המשקפיים Google Glass

ענקית האינטרנט הפתיעה ימים ספורים לפני שהייתה אמורה להתחיל למכור את Google Glass, והודיעה כי המשקפיים החכמים שלה לא ייצאו לשוק. בחברה מבטיחים כי מוצר חדש אותו מפתחים כעת בחברת הבת שלה Nest יחליף את הפרויקט (חדשות, חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(תמונת ארכיון: באדיבות בית חב"ד)

החלום ושברו: ענקית האינטרנט גוגל מנסה לא פעם להמציא דווקא את ההמצאות שנראות ממבט ראשון כחלום במקרה הטוב, וכהזיה במקרה הפחות טוב. בין הפרויקטים הגרנדיוזים, המסקרנים והמהפכניים נמצא גם פרויקט המשקפיים החכמים של החברה - Google Glass. המשקפיים מאפשרים למשתמש שחובש אותם לראות את העולם שמולו בממד נוסף וממוחשב שמוקרן אליו היישר מעדשת המשקפיים.

כעת הודיעה החברה כי היא מבטלת את השקת המשקפיים וכי Google Glass בגרסתו הנוכחית לא יזכה להגיע לשוק כלל.

גוגל גלאס כבר נמצא כיום בידי אלפי מפתחים שרכשו את המשקפיים במכירות מיוחדות של החברה, או משתמשים שנבחרו בקפידה על ידי החברה וקיבלו הזמנה לרכישת המשקפיים במחיר של 1,500 דולרים.

לפני מספר חודשים החלו בלוגי טכנולוגיה רבים להעלות טענות של משתמשים על חוסר נוחות משמעותי בעת השימוש במשקפיים, הטענות שהתגברו עם הזמן גרמו לגוגל לצאת במספר הצהרות המביעות תמיכה ואמון במוצר. אלא שבכנס המפתחים האחרון של החברה הופיע מייסד גוגל, סרגיי ברין, כשהוא לא מרכיב את המשקפיים, בניגוד למנהגו להרכיב את Google Glass בכל אירוע פומבי.

גוגל: פרויקט Google Glass לא מת, הוא עובר ל-Nest

למרות העובדה שגוגל הודיעה כי היא מחסלת סופית את Google Glass בגרסתו הנוכחית, החברה מכחישה כי היא גונזת את רעיון המשקפיים החכמים, ומודיעה כי היא מבצעת ארגון מחדש של הפרויקט כולו ומעבירה אותו מחטיבת המחקר שלה - Google X לחברה הבת - Nest אותה רכשה לפני כשנה.

חברת נסט מפתחת ומייצרת רכיבים לבתים חכמים כשמוצר הדגל של החברה הוא טרמוסטט חכם שמסוגל לבצע שלל משימות. בחברה גם עובדים על פיתוח מוצרים חכמים נוספים כמו צמיד חכם ייחודי ללסת שיידע מתי אתם מתעוררים ויוכל לכוון את מערכת מיזוג האוויר.

החברה מנוהלת על ידי טוני פאדל, שפרש יחד עם מאט רוג'רס מחברת אפל בשנת 2010 שם היה מנהל מוצר ה-Ipod ונחשב לאבי הנגן המודרני. בגוגל מקווים כי חברת נסט תוכל להשלים את מלאכתם של החוקרים במעבדות גוגל X בהצלחה ולגרום למשקפיים החכמים של החברה להפוך לדבר הגדול הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר