הגאון רבי יצחק יוסף: "בד"צ העדה החרדית לא ירד מהשמיים"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שיגר עקיצה לבד"צ "העדה החרדית" במהלך שיעור שמסר ועסק בדיני כשרות: "לא צריך להקפיד דווקא על בד"צ "העדה", הוא לא ירד מהשמיים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (Yonatan Sindel/Flash90)

פסק הלכה: רבים מהפוסקים הרבנים חלוקים באשר לכשרות "OU" הניתנת במיוחד לסוכריות הגומי שנמכרות בשווקים. אך בשיעור שמסר לאחרונה הראשל"צ ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי יצחק יוסף, הוא פסק כי הכשרות מותרת ואף עקץ את בד"צ "העדה החרדית".

עוד חדשות חרדים:

"היום הממתקים שמגיעים מחו"ל יש עליהם הכשרים טובים, "OU" או הרב של הולנד" אמר הרב הראשי הגר"י יוסף: "בממתקים לא מצוי כל כך איסורים".

לדברי הראשל"צ: "אם הולך לבית מלון או לאולם שמחות צריך לברר שהבשר 'בית יוסף', וכמה שיקפיד יותר עדיף. אבל בממתקים מה יכול להיות? ביררתי בכמה כשריות, הם היו אצלי ואני ביקרתי אצלם, וראיתי שההכשר שלהם טוב, ואפשר לאכול את הממתקים והמסטיקים שמגיעים מחו"ל", הרב הדגיש כי "אדם לא ייקח בלי הכשר חס ושלום".

הגר"י יוסף המשיך ואמר: "לא צריך להקפיד דווקא על בד"צ "העדה החרדית", הוא לא ירד מהשמיים, רק שהם מחמירים בכמה דברים. למשל, יש צבעי מאכל מג'וקים, לפי הדין זה מותר, כיון שהוא נותן טעם לפגם בתערובת, אלא שהבד"צ מחמירים, אבל שאר ההכשרים עושים לפי ההלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר