פרשה חדשה?

דרישה לחקור רכישת דירה לישי; מפלגתו: "הכל דווח"

עורך הדין לוליק אסל פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בשמו של אלדד יניב, ודרש לפתוח בבדיקה בעניין דירה שנרכשה עבור ח"כ אלי ישי על ידי איש ש"ס אשר מישאלי: "בפרשת בן אליעזר הורית על בדיקה בהולה". מפלגת העם איתנו: "הלוואי שאמות המידה המחמירות של ישי ישמשו דוגמא לכל אישי הציבור" (חדשות)

אלי ישי (Yonatan Sindel/Flash90)

עורך הדין אלדד יניב פנה אל היועץ המשפטי לממשה יהודה ויינשטיין בבקשה לבדוק רכישת דירה לח"כ אלי ישי על ידי אשר מישאלי, איש ש"ס הנחשב למקורב אליו. יניב פנה אל היועץ המשפטי לממשלה באמצעות עורך הדין לוליק אסל.

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי לממשלה נכתב כי "אלי ישי, חבר כנסת ושר לשעבר ויו"ר מפלגת "העם איתנו" המתעתדת להתמודד בבחירות לכנסת ה-20 הוא בעליה של דירה בפרויקט משכונת האומה בירושלים אשר נרכשה על ידו במסגרת קבוצת רכישה".

עוד חדשות חרדים:

"אלא, שהדירה בבעלותו של ישי נרכשה על ידי פעיל ש"ס שקודם על ידי אלי ישי הן לתפקיד גזבר סיעת ש"ס בהסתדרות. מאוחר יותר, בתקופת ההנהגה המשותפת של אלי ישי ואריה דרעי, אף נאבק ישי להצבתו כמועמד מטעם סיעת ש"ס למועצת העיר ירושלים. תפקיד בו הוא מכהן כיום (לאחר התפטרות חבר מועצה אחר וכניסתו תחתיו כבא בתור אחריו למועצת העיר ירושלים)".

"אותו איש ציבור, מר אשר מישאלי שרכש עבור ישי את הדירה, טען להגנתו כי עשה זאת כנאמן "מטעמו של אחר". כמו כן הוא טוען כי משהבין כי הדבר נתגלה פנה לאלי ישי וביקש ממנו "לצאת משמה", ואכן לטענתו כך היה והנאמנות הועברה לבסוף לעורך דין".

"מישאלי עשה את המעשה מכיוון שהיה כפוף לאלי ישי שכיהן אז כיו"ר תנועת ש"ס והיה תלוי בו לפרנסתו ועתידו בלשונו "הייתה תקופה שהייתי שמה ושירתתי את מה שצריך. אתה יודע, יושב ראש תנועה..".

"באשר למקור הכסף אין למר מישאלי הסבר המניח את הדעת וממילא הוא לא מפרטו ", הוסיף עו"ד אסל. "נוכח האמור לעיל שבידי אלי ישי יו"ר מפלגת "העם איתנו" דירה בפרויקט משכונת האומה. דירה זו מסתתרת תחת נאמנות".

במכתב נטען כי "הנאמן אשר מישאלי קיבל טובת הנאה ציבורית בגין אותה טובת הנאה פרטית שהעניק לישי", וכי "משהדבר התגלה, אשר משאלי סירב להמשיך להיות נאמן והדירה העברה לנאמנות נוספת".

"על כן נעלה מספק כי לאחר שהתברר שבפרשה דומה, בעניינו של המועמד לתפקיד נשיא מדינת ישראל בנימין בן אליעזר, הורית לפתוח בבדיקה בהולה שהפכה ביום אחד לחקירה פלילית, חמישה ימים לפני בחירתו הצפויה לתפקיד נשיא מדינת ישראל, ברור שיש לעול בנחישות דומה בעניין דירתו של אלי ישי שנרכשה עבורו על ידי אחר".

"בעיר שאתו אלי ישי מתמודד כיו"ר מפלגה לכנסת ה-20 ואותר "אחר" שרכש עבורו את הדירה משמש כחבר מועצת עיר הבירה של ישראל - ירושלים". הוסיף.

יוזם המכתב אלדד יניב כתב בדף הפייסבוק שלו "הדירה של אלי ישי, הנאמן חבר מועצת העיר ירושלים, אשר מישאלי, ומקור הכסף הלא ידוע שמימן את הרכישה לישי. במשכנות האומה בירושלים יש לאלי ישי דירה. את הדירה רכש עבורו הנאמן אשר מישאלי".

"אשר מישאלי קודם במשך השנים על ידי ישי. בתחילה לגזבר סיעת ש"ס בהסתדרות ובהמשך - לחבר מועצת העיר ירושלים. כשהתגלתה העובדה שמישאלי מחזיק דירה בנאמנות לישי, מיהר מישאלי להעביר את הנאמנות למישהו אחר. מהיכן הכסף למימון רכישת דירתו של ישי? למישאלי "הנאמן" אין הסברים. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה, באמצעות עו"ד לוליק אסל, לבדיקה". הוסיף.

ממפלגת "יחד- העם איתנו" נמסר: "לפני כ-5 שנים ביקשה משפחת ישי להחליף את דירת מגוריהם בשכונת הר נוף. לצורך כך, רכשה המשפחה דירת 5 חדרים בפרוייקט משכנות האומה במסגרת קבוצת רכישה. הרכישה נעשתה בנאמנות, כשהנאמן היה חברו של ישי, מר אשר משאלי. ישי בחר לרכוש את הדירה בנאמנות על מנת שלא לאפשר לבעלי עניין להשתמש בשמו כשר בכיר לצורך קידום הפרוייקט".

"מטרת הרכישה היא להחליף את דירת המגורים היחידה של ישי ומשפחתו בשכונת הר נוף למגורים בשכונת משכנות האומה. מקור כל הכסף לרכישת הדירה –כל חסכונותיה של משפחת ישי.עלות הדירה- כ-2 מיליון שקלים, חלק נכבד הכסף כבר שולם במהלך חמש השנים שחלפו,יתרת הכסף צפויה להיות משולמת ממכירת דירת המגורים הקיימת של המשפחה".

"כמובן, דבר הרכישה וכל הפרוצדורות הנלוות דווחו כמתחייב בחוק במסגרת הצהרת הון של אישי ציבור למבקר המדינה".

"עם כניסתו של מר מישאלי לתפקיד חבר מועצת העיר ירושלים, פנה חה"כ ישי, אז שר הפנים, למבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, על מנת לקבל ממנו חוות דעת כיצד לנהוג.הוא הפנה אותו ליועץ משפטי לממשלה דאז,מני מזוז.המשנה ליועמ"ש מייק בלס המליץ לישי להחליף את מר מישאלי. בעקבות המלצתו החליף ישי את את מר מישאלי בעורך הדין יצחק כהן, המשמש כנאמן עד עצם היום הזה".

"לטענות העולות במכתב אין שחר, מאחר ובעצם שימושו של מר מישאלי כנאמן לא הרוויח מר ישי דבר, שכן אין מדובר בשרות ייחודי. מר ישי יכול היה למנות עורך דין או כל אדם אחר שאין לו קשר אליו לתפקיד. הבחירה במישאלי נעשתה בתום לב מתוך היכרות אישית וחברות ארוכת שנים בין השניים".

"הלוואי שאמות המידה המחמירות שנטל על עצמו חה"כ ישי ישמשו דוגמא ומופת להתנהלותם של כל אישי הציבור בישראל. אנו שבים על קריאתנו לניהול מערכת בחירות נקייה והוגנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר