גוגל במגעים להשקעה בספייס אקס; תביא את האינטרנט לכל מקום

דיווחים מהימים האחרונים מלמדים כי ענקית האינטרנט גוגל במגעים עם חברת SpaceX שעוסקת בפיתוח טילים ולוויינים. המטרה - להביא אינטרנט לכל מקום דרך החלל (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

גוגל עולה לחלל? ענקית האינטרנט גוגל נחשבת כחברה שמפתחת לא מעט טכנולוגיות פורצות דרך, שלרוב נראות בתחילת דרכן כאילו נלקחו מסרטי מדע בדיוני. אך כעת, לפי דיווחים שונים, החברה מנהלת מגעים להשקעה גדולה במיוחד בחברת SpaceX, שעוסקת בפיתוח אמצעי חלל, ונחשבת גם היא לפורצת דרך בטכנולוגיות בלתי שגרתיות.

על פי הדיווחים, גוגל מתכננת השקעה של לא פחות ממיליארד דולרים, לפי שווי של 10 מיליארד דולרים, מה שיקנה לגוגל 10 אחוזים בחברת SpaceX. מטרת ההשקעה הצפויה היא ככל הנראה על מנת לספק קפיצת דרך לתכנית גוגל להפצת חיבור לאינטרנט בכל מקום בעולם.

גוגל, שמפתחת טכנולוגיה כזו בפרויקט לון של מעבדות Google X, נתקלת כיום בבעיות טכניות רבות בתכנית שעושה כרגע שימוש בבלונים פורחים בעלי קישוריות מוגבלת. על פי דיווחים שונים, החברה פועלת על מנת להציב לווייני תקשורת בחלל, שיספקו קישוריות אינטרנט גם במקומות בהם לא קיימת תשתית אינטרנט.

חברת SpaceX שיוסדה על ידי אלון מאסק שייסד בעבר את ענקית הסליקה פייפאל כמו גם את חברת רכבי היוקרה החשמליות "טסלה", מפתחת רקטות לשיגור לוויינים לצד פיתוח לוויינים מתקדמים. החברה נחשבת לפורצת דרך בתחום חקר החלל האזרחי וחתומה על מספר חוזים לשליחת ציוד אספקה לתחנת החלל הבינלאומית.

החברה זכתה גם במכרז של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א, במסגרתו היא מפתחת חללית בשם "דרגון" שתוכל להטיס אסטרונאוטים ומטענים לחלל. על פי החוזה, נאס"א תעשה שימוש בחלליות הפרטיות של החברה על מנת להטיס אסטרונאוטים שלה וציוד אספקה לתחנת החלל הבינלאומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר