מיקרוסופט השיקה את Windows 10

ענקית התוכנה השיקה את מערכת ההפעלה החדשה שלה - חלונות 10. בחברה מקווים כי מערכת ההפעלה תהווה גלגל הצלה לאחר שהקודמת כשלה משמעותית בשווקים (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מיקרוסופט)

Windows 10 מגיעה לשוק: חודשים לאחר ששחררה ענקית התכנה מיקרוסופט את גרסת הבטא למערכת ההפעלה החדשה שלה - Windows 10, משיקה כעת החברה את מערכת ההפעלה בגרסה הסופית שלה. לדברי החברה, עד עתה כ-1.7 מילוני משתמשים התקינו את גרסת הבטא של Windows 10 ומסרו למעלה מ-800,000 הערות למפתחים.

כצפוי, הודיעה החברה כי היא תציע את Windows 10 בחינם למשתמשי מערכות ההפעלה האחרונות שלה Windows 8.1, ו- Windows 7 זאת בתנאי שהמשתמשים יבצעו את השדרוג בתוך שנה מהשקתה של Windows 10. מדובר במהלך שנועד להבטיח למשתמשים כי גם אם ירכשו כעת מחשב הם יזכו לשדרוג חינמי, כמו גם ניסיון של החברה להעביר כמה שיותר משתמשים למערכת ההפעלה החדשה שלה בפרק זמן קצר ככל הניתן.

Microsoft HoloLens המציאות הרבודה של מיקרוסופט

מלבד מערכת ההפעלה עצמה, החברה הודיעה על משקפי מציאות רבודה מיוחדות שהמציאה, Microsoft HoloLens, שתאפשר הקרנה הולוגרפית דרך המשקפיים. מדובר במהפכה של ממש בתחום, שהגיע באופן בלתי צפוי. על פי החברה משקפי ה-Microsoft HoloLens יוכלו להסתנכרן עם המחשב שלכם שיריץ את מערכת ההפעלה החדשה, ותציג את תצוגת המסך בתצורה הולוגרפית בכל מקום שתסתכלו.

Microsoft HoloLensתאפשר לכם גם להדריך מרחוק משתמשים במודלים מורכבים, ואפילו לשנות מרחוק עצמים אמתיים לגמרי שיוצגו לכם באופן וירטואלי ותלת ממדי במשקפי המציאות הרבודה ההולוגרפיים.

דפדפן חדש והסייעת הוירטואלית במחשב שלכם

מלבד המשקפיים המהפכניות, בגרסה הסופית הוסיפה החברה מספר פיצ'רים שלא נכללו בגרסת המפתחים, ביניהם ניתן למנות את המזכירה הווירטואלית של מיקרוסופט, קורטנה, שכבר מופעלת על מכשירי Windows Phone החל מגרסה 8.1, ומגיעה כעת גם למחשבים שלכם, השירות דומה לשירות סירי של אפל, ולשירות Google Now של גוגל, והוא מאפשר למשתמשים לדבר בשפה טבעית למכשיר, כך תוכלו "לשאול" את קורטנה שאלו שונות ולקבל תשובות קורקטיות.

השירות יאפשר למשתמשים גם חיפוש קולי מתקדם, הן בתיקיות המחשב עצמו והן באינטרנט באמצעות שירות החיפוש בינג של החברה. כמו כן, השירות יאפשר הקראה והכתבה של מיילים ומסמכים שונים.

מלבד קורטנה, הוסיפה החברה למערכת ההפעלה החדשה שלה דפדפן חדש לגמרי, שעל קיומו דווח כבר לפני מספר שבועות. במיקרוסופט החליטו לנטוש באופן חלקי את דפדפן אינטרנט אקספלורר, ולאחר 12 גרסאות עוברת החברה להציע דפדפן במקביל שמכונה ספרטן, והוא אמור להציע ממשק משתמש דומה לזה של המתחרה הגדולה - גוגל כרום.

בדפדפן החדש יוכלו המשתמשים לצייר ולעדכן דפי אינטרנט ולבצע שיתוף ישירות לחבריהם. כמו כן יוכלו לקבל מידע אודות מזג אוויר, מניות, טיסות ועוד, על בסיס מידע שנאגר מהמשתמש. החברה גם מבטיחה שיפור ניכר בממשק המשתמש, כשהדפדפן החדש יהיה זמין ב2 מצבים, מצב קריאה ומצב כתיבה שיותאמו באופן ייחודי למצב הגלישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר