בחירות 2015

הקרב בימין: 'הבית היהודי' ו'יחד' בכינוסים מקבילים

בשעות הערב יתכנסו חברי מרכז 'הבית היהודי' בנחלים כדי לאשר את הסכם האיחוד והריצה המשותפת עם מפלגת תקומה • במקביל, מפלגת 'יחד - העם איתנו' תשיק בירושלים את מטה השטח הדתי לאומי בצל חילוקי הדעות עם 'עוצמה יהודית' • רבנים בחב"ד מזהירים מפני פיצול ואיבוד אלפי קולות ימין (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יו"ר 'יחד' אלי ישי (צילום: Edi Israel/Flash90)

הקרב על קולות הימין: בשעות הערב (שני) יתכנסו חברי מרכז 'הבית היהודי' בנחלים כדי לאשר את הסכם האיחוד והריצה המשותפת עם מפלגת תקומה - האיחוד הלאומי.

במקביל, מפלגת 'יחד - העם איתנו' תשיק הערב באכסניית בית וגן בירושלים את מטה השטח הדתי לאומי של המפלגה, כאשר לדבריהם כ-300 פעילים נרשמו לכנס וצפויים להשתתף.

הכינוסים המקבילים מעידים על הקרב המתחולל בקרב הציבור החרד"לי באשר לשאלת התמיכה בבחירות הקרובות.

בעוד מרכז מפלגת תקומה הכריע לפני כחודש בעד ריצה משותפת עם 'הבית היהודי', לא מעט פעילים ורבנים המזוהים עם מפלגת 'תקומה' דווקא תומכים במפלגתו של אלי ישי.

בתוך כך, הבוקר נפגשו רבנים בכירים בחב"ד עם מנהיג הרוחני של מפלגת 'יחד', הגאון רבי מאיר מזוז, בניסיון לגשר על הפערים מול מפלגת 'עוצמה יהודית' ומיכאל בן ארי, כדי לנסות ולהבטיח ריצה משותפת של שתי המפלגות במטרה למנוע אובדן אלפי קולות.

הרבנים ביקשו להזהיר את הרב מזוז מפני ריצה נפרדת מ'עוצמה יהודית' והחשש כי ארבעה מנדטים ירדו לטמיון במקרה שמהלך הריצה המשותפת ייכשל.

במידה והריצה המשותפת של ישי ובן ארי לא תצא אל הפועל, מעריכים בחסידות חב"ד כי בית דין רבני חב"ד יוציא מכתב בו הוא יקרא שלא להצביע עבור רשימה שאין לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה כפי שיצא בבחירות בשנת תשס"ו.

אמש עוד היה נראה כי מפלגת 'ביחד - העם איתנו' תרוץ יחד עם מפלגת 'עוצמה לישראל' בראשות מיכאל בן ארי, אך בשעות הערב המחלוקות בין השניים התרכזו בשאלת המיקום ברשימה.

גורם במפלגת 'העם איתנו' בראשות ח"כ אלי ישי אמר ל"כיכר השבת" כי "בן ארי דורש מקום רביעי ברשימה, זה לא על הפרק, הוא סוחט אותנו".

מנגד, במפלגת 'עוצמה יהודית' טוענים כי לא היו דברים מעולם ומתחילת המשא ומתן הם דרשו את המקום הרביעי: "לא היה דיבור על מקום שישי, מראש אמרנו שאנחנו מקבלים מקום רביעי".

לדבריהם: "מדובר באיחוד טכני בלבד, לא חיבור אידאולוגי, אנחנו רצים כדי ששני הצדדים יכנסו לכנסת, בלי "עוצמה יהודית" אלי ישי לא עובר ואנחנו בלעדיו לא עוברים, חבל שעשרות אלפי קולות יילכו לפח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר