ארה"ב: "וייז גורמת לרצח שוטרים"

מפכ"ל משטרת לוס אנג'לס דורש מענקית האינטרנט גוגל להסיר את אופציית הדיווח על שוטרים באפליקציה הפופולרית Waze שנרכשה על ידי החברה. לטענתו הדבר מסייע לרוצחי שוטרים למצוא את מיקומם של השוטרים. ארגוני זכויות אדם: "לא לגיטימי להסיר את האפשרות" (אפליקציות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אפליקציית הניווט מסייעת לרצח שוטרים? סוכנות הידיעות AP מדווחת כי בחודשים האחרונים פנו מספר גורמי משטרה בכירים לענקית האינטרנט גוגל, במטרה שזו תסיר מאפליקציית הניווט הישראלית Waze שנרכשה על ידה את אחת האפשרויות הפופולריות ביותר בשירות - דיווח על ניידות משטרה האורבות בדרכים לנהגים שמבצעים עבירות על חוקי התנועה.

על פי הדיווח, לפני כחודש פנה מפכ"ל משטרה לוס אנג'לס, צ'רלי בק לגוגל וטען כי "פושעים עלולים לעשות שימוש באפליקציית וייז על מנת לשים את חייהם של שוטרים, כמו גם את לסכן את הקהילה".

הטענות מגיעות לאחר רצח השוטרים וונג'יאן ליו ורפאל ראמוס שבוצע לפני מספר שבועות בעיר ניו יורק, על ידי איסמעיל ברינסלי שטען כי הוא נוקם את מותם של "אחיו השחורים" שנהגו מירי שוטרים באופן בלתי מוצדק בעליל, שגם גרמו למהומות ענק במדינת מיזורי.

על פי טענת מפכ"ל משטרת לוס אנג'לס, הרוצח הסתייע באפליקציית הניווט הפופולרית על מנת לחפש שוטרים שחונים בצידי הדרכים. הטענה נסמכת על צילום מסך של האפליקציה הפופופלרית שהעלה הרוצח לחשבון האינסטגרם שלו יחד עם איומים לרצח שוטרים. אך הוכחשה על ידי חוקרי הרצח שקבעו כי איסמעיל ברינסלי זרק את מכשיר הטלפון שלו כשלשה קילומטרים לפני שהגיע לזירת הרצח.

למרות זאת, מפכ"ל משטרת לוס אנג'לס טוען כי איסמעיל ברינסלי עשה שימוש באפליקציה על מנת לעקוב עחר הפעילות המשטרתית באזורו כבר מתחילת חודש דצמבר. במכתבו לגוגל טען עוד כי “אני בטוח שהחברה שלכם לא התכוונה להשתמש בווייז כדי לאפשר לאלו שמבקשים לבצע פשע לנצל את התמימות של קהילת ווייז ולהשתמש בחבריה כתצפיתנים למיקומם של קציני משטרה".

ארגוני זכויות אדם: אסור להגביל את וייז

למרות הטענות של מפכ"ל משטרת לוס אנג'לס, סוכנות הידיעות מדווח כי פעלי זכויות אדם אמריקניים כבר מצהירות כי הארגונים מתנגדים לדרישתם של קציני המשטרה. נואלה אוקונור, ראש ארגון זכויות האזרח "The Center for Democracy and Technology", אמרה לסוכנות הידיעות כי תהיה זו טעות מצד גוגל לבטל את אפשרות הדיווח על מיקום ניידת משטרה.

“אני לא חושבת שזה לגיטימי לעצור תקשורת בין אנשים רק מכיוון שהיא מאפשרת דיווח פומבי על כוחות אכיפת חוק", אקונור טוענת כי החשש הגדול יותר הוא דווקא כמות המידע שאפליקציית ווייז משתפת עם רשויות אכיפת החוק, שכן האפליקציה עוקבת בזמן אמת אחרי תנועותיהם של מאות מיליוני משתמשים.

דוברת ווייז, ג'ולי מוסלר מסרה בתגובה ל-AP שהחברה מתייחסות במלוא הרצינות לבטיחות ולאבטחה, ומשתפת פעולה עם כוחות משטרה בעולם באמצעות שיתוף מידע: “מערכות יחסים אלו שומרות על בטיחות האזרחים, מאפשרות תגובה מהירה יותר למצבי חירום ומסייעות להקל על עומסי תנועה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר