רפורמת הסלולר מגיעה לאינטרנט הקווי; בזק תחויב לשתף תשתיות

משרד התקשורת הודיע כי למרות הבחירות המשרד אישר את רפורמת התשתיות והחל מעוד כחצי שנה בזק והוט יחוייבו לחלוק את תשתיות האינטרנט שלהן עם כל חברה שתחפוץ בכך. האם מהפכת האינטרנט הקווי תתפוס תאוצה?

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מהפיכת האינטרנט הקווי אושרה: לא כולם זוכרים, אך אחד הצעדים שננקטו במהפכת הסלולר ששטפה את ישראל בשנים האחרונות, הוא חיוב חברות הסלולר הוותיקות לשתף את תשתיות הסלולר שלהן עם כל חברה שתחפוץ לשכור את השימוש בתשתיות על מנת לספק שירותי סלולר. המהלך הוביל להקמתן של חברות הסלולר הווירטואליות שהקדימו במספר חודשים את גולן טלקום והוט מובייל.

כעת הודיע משרד התקשורת כי החליט לבצע מהפכה דומה גם בשוק האינטרנט הביתי, כשהחל מעוד כחצי שנה יחויבו החברות "בזק ו"הוט" להחכיר את תשתיות האינטרנט והטלפון שלהן לכל חברה שתרצה לעשות שימוש בתשתיות של החברות הללו. ובכך מקווים במשרד להביא לסיומו של הדואופול של בזק והוט בתחום התשתיות.

על פי ההודעה: "משרד התקשורת החליט לחייב את חברות בזק והוט לאפשר, בתוך כחצי שנה מהיום, לספקי תקשורת חסרי תשתית כלל ארצית, לעשות שימוש בתשתיותיהן הפיזיות, כדי שאלה יוכלו לספק שירותי תקשורת ללקוחותיהם, ההחלטה תחסוך מהם את הצורך בחפירה ובהקמת תשתיות מסוג זה, תפחית הוצאות ועלויות, ותסייע בקידום התחרות. השימוש בתשתיות כולל: סיבים אפלים (dark fiber), תשתיות אזרחיות כולל ארונות תקשורת, קופסאות חיבורים, רשת עילית, קנים גובים תת קרקעיים, וכן מקטע התשתית שבין ארון התקשורת לחצר הלקוח – sub loop unbundling"

בעקבות התייחסות גורמי הענף לשימוע ראשוני בעניין שימוש בתשתיות פיזיות, פרסם המשרד שימוע משני, במסגרתו הורחב מעגל בעלי התשתית שעליהם לאפשר שימוש בתשתיותיהם, גם לבעלי רישיון מפעיל פנים ארצי ייחודי, בעת הנוכחית: סלקום מפעיל פנים ארצי ופרטנר מפעיל פנים ארצי.

על פי המשרד, שירותים אלה של שימוש בתשתיות פיזיות יסייעו למפעילים חסרי תשתית כלל ארצית, לרבות סלקום פרטנר שכבר מחזיקות ברישיונות לאספקת תשתית אינטרנט, וחברת IBC העוסקת גם היא בתחום תשתיות האינטרנט, להשתמש בתשתיות אזרחיות קיימות כדי להיכנס לתחרות בתקשורת הנייחת בצורה מהירה, וזאת מבלי שייאלצו לבצע עבודות חפירה יקרות, שידרשו מהן השקעה כספית לא קטנה, העלולה לעכב או למנוע את כניסתם לתחרות, ושאין לצדם תרומה משמעותית לתחרות בתחום התקשורת. המהלך יביא להגברת התחרות בתקשורת הנייחת.

על פי משרד התקשורת, המשרד נמנע מהחלטות חדשות בתקופת בחירות. ולכן נמנע המשרד להורות על ההרחבה בעת הזו, וההחלטה הנוכחית מתמקדת רק בנושאים לגביהם כבר עוגנה החובה בתקנות עליהם חתם שר התקשורת בחודש נובמבר האחרון. כדי להבטיח יישום נאות של השירות, הושם דגש על מחויבות בעל התשתית לעמידה בהסכם לטיב שירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר