נשיא רוסיה פוטין: "יהודים נהרגו באושוויץ רק כי הם יהודים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השתתף בעצרת הזיכרון ה-70 של יום השואה הבינלאומי, ושיבח את היהודים שלחמו בצבא האדום בזמן שחרור אושוויץ: "זו היא הגבורה היהודית" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילומים: לוי נאזרוב)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השתתף בעצרת הזיכרון ה-70 של "יום השואה הבינלאומי" המצוין כפי החלטת האו"ם לפני כעשור בכל 27 לינואר - היום בו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ ע"י הצבא הסובייטי.

אירוע הזיכרון נערך במוזיאון היהודי הגדול שבשכונת "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בראשות רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שפתח את המעמד בתפילת 'מלא רחמים' לזכרם של ששת מיליוני היהודים הי"ד שנרצחו במלחמת העולם השניי, ומתוכם כמיליון ומאה אלף איש במחנה ההשמדה אושוויץ.

"ראשית לכל, עלינו להודות לקב"ה על הנסים הרבים שעשה עם כל אלו שזכו וניצלו בשואה האיומה", פתח הגר"ב לאזאר את דבריו, וסיפר על נס ההצלה של הוריו בזמן המלחמה באירופה שזכו להקים בית יהודי לאחר המלחמה וצאצאיהם ממשיכים בגאון את מסורת ישראל במדינות רבות בעולם".

הנשיא פוטין ציין בנאומו את חלקם הרב של החיילים היהודים שלחמו בצבא האדום, ומהם שלקחו חלק בשחרור אושוויץ. "זה נכון שאומרים שהצבא האדום שחרר את אושוויץ, אך חייבים לזכור גם שכחצי מיליון יהודים לחמו בשורות הצבא וכמאתיים וחמישים אלף איש מהם נהרגו. זו היא הגבורה היהודית ולעולם לא נשכח זאת", אמר פוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר