5 תוספים לכרום שאתם חייבים להתקין על דפדפן הגוגל כרום שלכם

לתרגם קטעים, להוריד סרטונים, לצלם את המסך, לשנות את כתובת ה-IP ולגשת למייל בלי חיבור לאינטרנט. אם גם אתם נמנים על מאות מליוני המשתמשים בדפדפן הפופולרי גוגל כרום, כדאי לכם לקרוא על חמשת התוספים לכרום שאולי לא הכרתם שיהפכו את הגלישה שלכם לנעימה ונוחה יותר (מדריכים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

דפדפן גוגל כרום נחשב לדפדפן הפופולרי בעולם, ולא בחסד אלא בזכות ממשק נקי נוח ומינימליסטי, שגם מקנה למשתמש מהירות גבוהה יותר בגלישה באינטרנט. אך גם תחום התוספים, שהמתחרה פיירפוקס בכלל החדיר לשוק, אך מפתחי כרום לקחו אותו לרמה אחת מעל, הופך את חווית הגלישה והעבודה מול הדפדפן לנוחה וטובה יותר. אנחנו בכיכר השבת בחרנו חמישה תוספים בסיסיים שכל משתמש חייב.

Google Translate - לתרגם קטעי טקסט בלחיצת כפתור

גוגל כרום אמנם מציעה תרגום דפי אינטרנט בלחיצת כפתור כברירת מחדל (בלחיצה על הסמן השמאלי בשורת הכתובת חלון התרגום יפתח). אך נכון לשנת 2015 לא ניתן למצוא עדיין בשוק תרגום מסמכים ודפים שלמים באיכות גבוהה, כשהאתגר אותו לא הצליחו המפתחים לעבור, הוא אתגר ההקשר. כשאלגוריתמי התרגום אמנם יודעים לתרגם את המילים, אך לא ממש את ההקשר בהם נכתבו, מה שגורם לרוב לעיוות הטקסט ולהוצאתו מהקשרו.

על מנת להתגבר על הבעיה תוכלו לתרגם מילים בנפרד, או אפילו משפטים שלמים שבתרגום בנפרד כבר יוכלו להישמע הגיוניים ותת לכם את המושג על מה שנכתב בהם. במקום לרוץ לאתר האינטרנט של שירות Google Translate ולהעתיק ולהדביק טקסטים, תוכלו להתקין את התוסף של גוגל לדפדפן הכרום.

לאחר ההתקנה, כאשר תסמנו טקסט בשפה זרה יופיע סמליל גוגל כרום מעל לטקסט המסומן, בלחיצה עליו תיפתח חלונית בועה בדף שתתרגם לכם את הטקסט שביקשת ואפילו תאפשר הקראה של הטקסט על ידי לחיצה על סמליל הרמקול. תוכלו גם לסמן את הטקסט שתרצו לתרגם ולאחר מכן ללחוץ על כפתור התוסף שמופיע לצד שורת הכתובת.

אם תרצו לעבור לתרגום בעמוד Google Translate, תוכלו ללחוץ על הלחצן הימני בעכבר ולבחור ב-Google Translate שיתווסף לכם לתפריט. על מנת לשנות את שפות ברירות המחדל בתוסף תוכלו להשתמש בהגדרות התוסף.

להוריד סרטונים בלחיצת כפתור - FVD Downloader

לעתים קרובות אנו נתקלים בסרטונים קצרים ומשעשעים ברשת, ולעתים אנו רומים לשלוח אותו לחבר שאינו יכול לגשת לאתר האינטרנט המקורי בו פורסם הסרטון. לצורך כך תוכלו לעשות שימוש בתוסף FVD Downloader שיאפשר לכם להוריד את הסרטונים בלחיצה על סמן התוסף שיופיע לצד שורת הכתובת של גוגל כרום.

שימו לב! מרבית הסרטונים ברשת שייכים לבעלי זכויות היוצרים שלהם, כך שהורדת הסרטון אסורה בהחלט. תוכלו לעשות שימוש בתוסף בסרטונים שהוגדרו כחופשיים. בנוסף, לאחר שחברת גוגל חסמה בעבר את התוסף, לא ניתן כיום לבצע הורדות מאתר יוטיוב דרך התוסף.

צילום ועריכת מסך מתקדם - Webpage Screenshot

עם כבר שמירת סרטונים למחשב, קבלו פתרון לצילומי מסך באינטרנט. על מנת לבצע צילום מסך פשוט תוכלו אמנם לעשות שימוש בכפתור ה- Prt SC ולהדביק דרך הצייר במערכת ההפעלה. אך על מנת לבצע צילומי מסך לאורך כל הדף, או אפילו לצלם את מה שנראה במצלמת האינטרנט, ואפילו צילומי מסך רגילים, תוכלו לעשות שימוש בתוסף Webpage Screenshot לכרום.

(צילום: כיכר השבת)

Webpage Screenshot גם יאפשר לכם לערוך את צילום המסך בכלי עריכה בסיסיים, ולאחר מכן לשמור את התוצאה בכמה פורמטים, כגון פורמטי תמונות או PDF. בנוסף, תוכלו לשתף את צילום המסך ישירות למספר רשתות חברתיות או לשלוח לחברים דרך הדואר האלקטרוני.

לשנות את כתובת ה-IP למדינות שונות - Hola

שירותי רשת ברחבי העולם מתנים לעתים גישה לתכנים או לדפי אינטרנט מסוימים רק לגולשים ממדינות מסוימות. כך למשל את מכשירי הנקסוס של חברת גוגל, אותם ניתן לקנות בהנחה מחנות גוגל Play, איננה זמינה לגישה ממדינת ישראל. כך גם עוד מספר שירותי רשת מפורסמים.

(צילום: כיכר השבת)

על מנת לעקוף את החסימה המתבצעת על ידי ניתוח כתובת ה-IP וזיהוי המיקום לפי הכתובת, תוכלו לעשות שימוש בתוסף Hola, שעל ידי לחיצה פשוטה תוכלו לבחור מגוון מדינות דרכם תוכלו לנתב את גלישתכם, כשהתוסף עושה שימוש בעשרות רשתות ווירטואליות על מנת לספק את הגלישה מהמדינה הרצויה.

Gmail במצב לא מקוון - Gmail Offline

אם אתם מבלים זמן רב במחשב ללא חיבור לאינטרנט, אך עדיין זקוקים לכל תכתובות הדואר האלקטרוני שלכם לעבודה השוטפת, תוכלו להיעזר בתוסף הרשמי של חברת גוגל לשירות הדוא"ל הפופולרי שלה - Gmail .על ידי התקנת התוסף תוכלו לגשת לתכתובות האימייל שלכם גם במצב Offline. תוכלו להגדיר בהגדרות התוסף את מספר הימים שישמרו במצב Offline וכן הגדרות הנוגעות להורדת הקבצים למחשב.

(צילום: כיכר השבת)

יש לכם עוד תוספים שאם בטוחים שלא ניתן להסתדר בלעדיהם? טקבקו לנו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר