אנטישמי? נציג הונגרי סירב לעמוד לזכר הרב הראשי

מפלגת "יוביק" חשפה את פניה? נציג המפלגה סירב לעמוד דקת דומייה לזכר רב ראשי שהיה תושב כבוד בבודפשט ואף התפאר בכך בפני חבריו. "תקרית גזענית ואנטישמית" אמרו בפדרציה של הקהילות היהודיות. ברשת הטלוויזיה שדיווחה על התקרית החליטו על מחאה מקורית: עמידה לזכר הרב בסוף הכתבה (חדשות, מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום מסך, מתוך יוטיוב)

ארגונים ומנהיגים יהודיים בהונגריה גינו בימים האחרונים לאזלו באנק ממפלגת הימין הקיצוני "יוביק", לאחר שסירב לפי הדיווחים לכבד את זכרו של הרב הראשי שלעבר של בודפשט. בין המגנים את באנק, גם הפדרציה של הקהילות היהודיות.

לפי אתרי אינטרנט שדיווחו על המאורע, הוא התרחש ב-12 לפברואר, כאשר ראש העיר ביקש לעמוד דקת דומייה לזכרו של הרב יוסף שוויצר ז"ל שהיה לתושב כבוד של המחוז. כל החברים שהשתתפו באירוע נעמדו לזכרו של הרב, מלבד לאזלו באנק החבר במפלגת יוביק.

חלק מהדיווחים טוענים כי לאחר התקרית באנק אף התפאר במעשה. בהצהרה מיוחדת של הפדרציה של הקהילות היהודיות בתגובה לאירוע נאמר כי "התקרית האנטישמית מראה בצורה ברורה את הפנים של מפלגת יוביק". בנוסף, הארגון קרא ליוביק לגנות את התקרית ולפוליטיקאי ההונגרי להתנצל ולהתפטר מתפקידו.

במפלגת ה"יוביק" פרסמו ביום שישי האחרון הצהרה מיוחדת בעקבות התקרית, בה נאמר כי הנצחתו של הרב לא הייתה רלוונטית מנקודת המבט "על ההתקדמות של המדינה ורווחת האנשים".

רגע מעניין נרשם כאשר בסיום כתבה ששודרה ברשת ATV ועסקה בנושא, נעמד המגיש וכן אנשי ההפקה לזכרו של הרב היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר