חכמת הקטנטנים: רוצים להצליח בחיים? תלמדו מהתינוקות

תינוקות הם יצורים קטנים ומתוקים, ומסתבר שהם המפתח להצלחה שלכם: 5 דברים שתינוקות עושים ושווה לאמץ כדרך חיים: ישנים בזמן, ממוקדים, ישירים ומתפתחים בהדרגה (אימון אישי, משפחה)

דינה פלר | כיכר השבת |
רוצים להצליח? תלמדו מהתינוקות (צילום: shutterstock)

התינוקות הם חמודים ומתוקים, כולם יודעים זאת. אך בנוסף לכך הם גם יעילים מאוד ומתפקדים בחכמה רבה, שיכולה ללמד אותנו דבר או שניים בדרך להצלחה בחיים:

הולכים לישון בזמן

הילדים לא מוותרים על השינה שלהם. הילדים, במיוחד התינוקות, ישנים כאילו משלמים להם שכר על כך. הם ישנים 10-18 שעות ביממה. השינה מאפשרת להם לגדול, להתפתח, לחזק את המערכת החיסונית שלהם. זה גם מאפשר להם להיות רעננים ולחקור את העולם בצורה אינטנסיבית.

אך אם לא ישנו היטב, הם נהיים בכייניים, עצבניים וקשה מאוד להרגיע אותם. מה שמעניין, שבדיוק אותו הדבר קורה גם לנו, למבוגרים. כשאנחנו לא ישנים מספיק, אנחנו נהיים עצבניים, כועסים ומתקשים להתרכז. גם הזיכרון שלנו מתפקד פחות טוב, זמן התגובה עולה, היעילות יורדת. אנחנו כמובן לא צריכים לישון 18 שעות ביממה כמו תינוקות, אבל אנחנו בהחלט צריכים להציב שינה בריאה בראש סדר העדיפויות שלנו. זה בדיוק מה שהילדים עושים.

ממוקדים במטרה

זוכרים את התינוק ההוא שתפס אתכם בשיער או במשקפיים ומשך? זה רק נראה מצחיק...עד שלא נתקלים בזה קשה לתאר עד כמה הפעוטות חזקים. הם לא סתם מושכים בשיער, הם פשוט תולשים אותו! ולא בגלל האכזריות, הם פשוט מרוכזים מאוד במטרה שלהם ומשקיעים את כל כולם כדי להשיג את מבוקשם. שום דבר לא יכול להפריע לתינוק מרוכז.

גם אנחנו' המבוגרים, יכולנו להיות הרבה יותר יעילים, אילו רק היינו יודעים להתעלם ככה מכל הדברים שמתרחשים סביבנו, ולהתרכז אך ורק במטרה החשובה באמת.

ישירים

כשהחיתול שלו רטוב, הוא בוכה. כשהוא רוצה לאכול, הוא בוכה. כשהוא עייף... טוב, אתם כבר יודעים מה יקרה. כשהילדים רוצים משהו, הם מודיעים על זה. התינוקות לא מחכים לעיתוי המושלם, לא תוהים האם תרצו לשמוע את זה וכיצד תגיבו. הם פשוט מודיעים מה הם רוצים. זה כמובן לא אומר שעלינו לחקות אותם בצורה מושלמת, ולחשוב רק על הצרכים שלנו, בלי להתחשב באינטרסים של אחרים.

אבל עדיין יש לנו פה שיעור חשוב מאוד. עלינו להודיע לאנשים מה אנחנו רוצים מהם, עלינו ליזום דברים ולא לחכות עד שאחרים אולי ירצו לעשות את מה שימצא חן בעינינו.

מתפתחים בהדרגה

כשמגיע הזמן הם מתהפכים. כשמגיע הזמן לשבת, הם מתיישבים. כשהם מרגישים מוכנים, הם מתחילים ללכת. התינוקות לא מדלגים על השלבים ומתפתחים בהדרגה. כן, הם לעיתים מרגישים מתוסכלים כשמשהו לא הולך להם, אך הדבר לא מונע מהם להמשיך להתאמן ולנסות, עד שהדבר לבסוף מצליח. גם אנשים שמצליחים בחיים מתאפיינים בגישה דומה. הם לא מנסים לדלג על השלבים ולקצר תהליכים. הם פשוט מפרקים משימה גדולה להרבה משימות קטנות ועושים אותן בנחישות ובעקביות אחת אחרי השנייה.

מאושרים

הצחוק של ילד מחמם את הלב ביום הכי קשה ועצוב. אנחנו רואים את האושר הטהור הזה, ומרגישים שהחיים באמת נפלאים. אז למה בגיל מבוגר כשמתחשק לנו לצחוק מכל הלב, אנחנו מתאפקים ומחייכים בעדינות? הצחוק עוזר לנו להתמודד עם הלחצים, מחזק את המערכת החיסונית ואפילו גורם לאנשים סביבנו להרגיש מעט טוב יותר. אז הגיע הזמן שנלמד מהזאטוטים שוב לצחוק מכל הלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר