סיפור מקומם:

ש"ס סירבה לשלם למדפיס העלונים בגלל נייד לא כשר

ח"כ יואב בן צור, שמוצב במקום השישי ברשימת ש"ס לכנסת, הזמין בשם המפלגה 200,000 עותקים של עלוני תפילה להפגנת החצי מיליון, אלא שכעת המפלגה מתנערת מהתשלום בתירוץ שבעלון הופיע מספר טלפון שנמצא בקומה "לא כשרה". בכתב ההגנה נאמר: "זה סדין אדום עבור המפלגות" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
יואב בן צור, הזמין ולא שילם (צילום: פלאש 90)

התשלום לא הגיע בגלל טלפון לא כשר: תביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בירושלים, מעלה טענה כי מפלגת ש"ס הזמינה מאות אלפי עותקים של עלוני תפילה על מנת לחלקם בעצרת חצי המיליון נגד חוק הגיוס בשנה האחרונה. על פי טענת התובע, בכיר ש"ס - יואב בן צור, שאף מוצב במקום השישי ברשימת המפלגה לכנסת, הזמין אצל התובע 200,000 עותקים לעלוני התפילה, אלא שכעת המפלגה מתנערת מהתשלום.

על פי כתב התביעה, בן צור הזמין את העלונים אצל התובע, ואף אישר לו בעל פה כי הגזבר מאשר את ההזמנה. לאחר ששלח טיוטה של העלון המבוקש שכלל בתוכו גם את מספר הטלפון של התובע, ביקש ממנו הגזבר כי ימחק את מספר הטלפון שלו. אלא שלטענת התובע, לאחר שהסביר כי הצעת המחיר שלו כללה הנחה משמעותית בעקבות הפרסום הצפוי לו מפרסום מספר הטלפון שלו, התרצה הגזבר ואישר את פרסום מספר הטלפון.

הטלפון הלא כשר שהרגיז את ש"ס (סריקה: כיכר השבת)

לטענת התובע, עד היום - למעלה משנה לאחר עצרת חצי המיליון - התובע עדיין לא קיבל את כספו. בשיחה עם "כיכר השבת" מספר לנו התובע כי לאחר שהדפיס את העלונים - לא הגיעו מש"ס לאסוף אותם וכי הוא נאלץ להסתייע בבנו על מנת לחלק את העלונים שהוזמנו על ידי סיעת ש"ס בעצרת הענק.

התובע מספר כי לאחר שפנה לבן צור על מנת לדרוש את כספו, הטיל האחרון את האחריות על מפלגת יהדות התורה, שלטענת בן צור התחייבה לשאת בהוצאות ההדפסה. אלא שכשפנה התובע לגזבר דגל התורה, נענה כי דגל התורה לא תישא בהוצאות ההדפסה בגלל שהכניס מספר טלפון שאינו מאושר על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

בתצהיר הרשמי שמסר ישראל גולומב, ממארגני עצרת חצי המיליון, הצהיר גולומב כי הוא דרש מבן צור כי פרסום מספר הטלפון יוסר מהעמוד והבהיר כי התובע מניח כספו על קרן הצבי. אלא שגולומב לא שוחח כלל וכלל עם התובע שקיבל את אישורו של בן צור על הניסוח הסופי.

בכתב ההגנה שהגישה ש"ס, כמו גם בתצהיר שהגיש גולומב נכתב כי "יתר על כן, לא זו בלבד שהעלונים כללו פרסום, אלא שמספר הטלפון של התובע שהודפס עליהם היה של טלפון נייד לא כשר, שהוא כסדין אדום עבור הנהגת המפלגות. ואכן, לאחר העצרת התקבלו תלונות רבות מצדם של משתתפים בעצרת בעניין זה".

בן צור מאשר את עמדת התובע

לאחר שהוגשה התביעה ולאחר שבן צור בחר שלא להגיב לכתב התביעה, שלח בן צור תצהיר התומך בטענות התובע, לפיהן שימש בן צור כשליח בלבד של מפלגת ש"ס וכי הוא אישר את הניסוח הסופי הכולל גם את הפרסום על גבי העלונים, זאת בתיאום עם הצדדים המעורבים.

מישראל גולומב וממפלגת ש"ס לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הכתבה, יואב בן צור ביקש שלא להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר