דיווח:

הילרי קלינטון השתמשה באימייל שאינו מאובטח כששימשה כשרת חוץ

דיווח בניו יורק טיימס טוען כי מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר הילרי קלינטון, השתמשה בחשבון הדואר האלקטרוני האישי שלה שאינו מאובטח. עבירה על החוק הפדרלי? (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
קלינטון (צילום: שאטרסטוק)

"הילרי קלינטון הפרה את פרוטוקול אבטחת המידע": דיווח בניו יורק טיימס טוען כי מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר והמועמדת הפוטנציאלית לבחירות לנשיאות ארה"ב הילרי קלינטון, הפרה את פרוטוקול אבטחת המידע של משרד החוץ האמריקני כשעשתה שימוש בשירות הדואר האלקטרוני האישי שלה במקום בזה המאובטח שמסופק על ידי מזכירות המדינה האמריקנית.

על פי הדיווח, במשך לא פחות מארבע השנים בהן שימשה קלינטון כשרת החוץ של ארצות הברית היא עשתה שימוש בכתובת המייל הפרטית שלה, כשבדוא"ל האישי שלה הצטברו למעלה מ-55,000 מסמכים מסווגים שנשלחו אליה מתוקף תפקידה. על פי הדיווח, עוזריה לא טרחו לוודא כי משרד החוץ האמריקני יפתח עבורה חשבון אימייל מאובטח.

על פי בכירים שצוטטו בניו יורק טיימס, מדובר בהפרה משמעותית ומדאיגה של הפרוטוקול המחייב את עובדי המדינה הבכירים, ועלול להוות גם עבירה על החוק הפדרלי בארה"ב שאוסר על העברת מידע רגיש בשירותי דוא"ל שאינם מאובטחים על ידי הרשויות הרלוונטיות בארצות הברית.

תכתובות האימייל הרגישות הועברו לידי משרד החוץ האמריקני רק לפני מספר חודשים, כשאז הועברו כאמור לא פחות מ-55,000 תכתובות וממסמכים. המסמכים הועברו בעקבות החוקים הפדרליים שמחייבים כאמור את פקידי הממשל הבכירים לעשות שימוש בשירותי הדואר של משרדי הממשלה, בין היתר על מנת לשמור תיעוד של תכתובות המייל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר