עושק הגננות • בלעדי

חה"כ רביץ: 'חטאתי, אך אין בידי כוח מול 'הקוזק הנגזל''

שבוע לאחר חשיפת תחקיר "כיכר השבת" המוכיח את העושק השיטתי, המקומם והבלתי חוקי של הגננות החרדיות, אנו חושפים כעת כי כבר לפני עשור, כתב חה"כ המנוח הרב אברהם רביץ ז"ל, מכתב נדיר בו התוודה כי חטא בכך שאין בידו את הכוח ציבורי מול צעקת "הקוזק הנגזל" של מנהלי המוסדות (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
חה"כ הרב אברהם רביץ ז"ל (צילום: פלאש 90)

עושק הגננות: שבוע לאחר חשיפת תחקיר "כיכר השבת" המוכיח את העושק השיטתי, המקומם והבלתי חוקי של הגננות החרדיות, אנו חושפים כעת כי כבר לפני עשור, העושק נמשך באין מפריע, כשאנו חושפים כעת מכתב נדיר אותו כתב חה"כ המנוח הרב אברהם רביץ ז"ל לגננת שהתלוננה על העושק והניצול של העובדות החרדיות.

קראו עוד:

במכתב שנכתב בשנת תשס"ה (2005) בשעה שחה"כ המנוח שימש כסגן שר הרווחה, כאמור במענה לגננת שנעשקה כבר אז, תוקף חה"כ מטעם יהדות התורה במילים קשות את מנהלי המוסדות כשהוא מכנה אותם "בעלי אינטרסים הצועקים את צעקת הקוזק הנגזל", תוך שהוא מצהיר כי בעל כורחו הצטרף "למקהלה המזויפת בשל לחצים אדירים ושימוש באידאולוגיות שלא במקומם".

במכתב, מתוודה ח"כ רביץ ז"ל על כך שהצטרף "לצעקת הקוזק הנגזל" וכותב כי הוא "חטא" בכך. רביץ רומז כי הסיבה לכך שכותב המכתב מבקש ששמו יוסתר היא אותה הסיבה בגללה הוכרח להגן על אותם מוסדות העושקים את עובדותיהם.

"כיכר השבת" מביא את התמלול המלא של המכתב הנדיר:

"הנדון עושק וניצול עובדות חרדיות.

"קיבלתי את מכתבך שבנדון וקראתי בו בתשומת לב. גם אצלי מתעורר הספק האם הגננות מקבלות את מלא הסכום המועבר בגינם לרשתות".

"משרד החינוך ניסה לשים קץ למצב "המתווכים" קרי, רשתות (לא כולם) שאינן מעבירות את מלא התשלום בתואנות מתואנות שונות, כולל אחדות מהן שהזכרת במכתבך, כמו סבסוד גנים לא תקניים או לא רווחיים וכו'.

"כאשר יצאה הוראה שמשרד החינוך יעמוד בעצמו מול כל גן על זכויות וחובותיו, קמה צעקה גדולה ומרה מבעלי האינטרסים, עד כדי שאפילו אני הצטרפתי למקהלה המזויפת הזו, בשל לחצים אדירים ושימוש באידאולוגיות שלא במקומם.

"חטאתי, אבל אין בידי את הכח הציבורי להתמודד מול צעקת הקוזק הנגזל. והנה גם אתה מסתתר ומבקש ששמך, במקום להיות גאה בו, יוסתר.

בברכת שנה טובה ח"כ הרב אברהם רביץ, סגן השר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר