דאעש VS פייסבוק: פתח רשת חברתית ללוחמים

רשת חברתית חדשה שעלתה לאחרונה לאוויר מאפשרת ללוחמי ארגון הטרור דאעש לתקשר באינטרנט, אך אוסרת עליהם לפרסם תמונות שלהם. מתחרה חדשה לצוקרברג? (אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
עמוד הכניסה לאתר (צילום מסך)

אל בגדדי מול צוקרברג: ארגון הטרור הרצחני דאעש מחזיק בשרותיו לא מעט מומחי רשת שעוסקים בעיקר בפרסום סרטוני זוועה באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות השונות בפרט, אך גם במתקפות סייבר כנגד מטרות מערביות שונות כמו גם מטרות סוריות. כעת ארגון הטרור לקח צעד אחד קדימה וייסד רשת חברתית ייעודית משלו בשם "חליפות בוק".

אתר הרשת החברתית החדשה עוצב בצורה דומה למדי לרשת החברתית הגדולה בעולם - פייסבוק, כשהאתר מציע למשתמשים שפות שונות כמו הולנדית, אנגלית, ספרדית, פורטוגזית, גרמנית, טורקית ואינדונזית. אך למרות העובדה שהאתר אמור לשמש כרשת החברתית של ארגון הטרור האיסלאמי, השפה הערבית לא נתמכת ב"חליפות בוק".

בניגוד לרשת החברתית פייסבוק שמעודדת את משתמשיה לחשוף כמה שיותר מידע על עצמם וכמה שיותר תמונות, בחליפות בוק חל איסור על המשתמשים לפרסם את תמונתם. בתנאי השימוש מבקשים מנהלי הרשת לנהוג באיפוק כלפי משתמשים שאינם תומכים בארגון הטרור הקיצוני, כמו גם איסור על קללות וגידופים כלפי משתמשים אחרים.

בנוסף מתחייבים המשתמשים שלא לשלוח מידע שאספו ברשת החברתית לשום גורם או אדם אחר, גם לא להנהלת הרשת החברתית. המשתמשים גם אינם יכולים להעלות תמונות וסרטונים לרשת החברתית, וכרגע יכולים המשתמשים לפרסם אך ורק טקסטים.

על פי דיווחים שונים, הרשת החברתית שככל הנראה שייכת לדאעש נפתחה לאחר מדיניות צנזורה מחמירה שנוקטת החברה כנגד אוהדי ארגון הטרור ופעיליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר