העוזרת של מיקרוסופט מגיעה לאנדרואיד ול-iOS

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ענקית התכנה מיקרוסופט מתכוונת לשחרר את אחד הפיצ'רים המרכזיים במערכת ההפעלה שלה - קורטנה, למערכות ההפעלה המתחרות - אנדרואיד ו-iOS. האם מיקרוסופט נכנעת בקרב המובייל?

חיים אבני | כיכר השבת |
קורטנה (צילום מסך)

מיקרוסופט מרימה דגל לבן? חודשים ספורים לאחר שהודיעה ענקית התכנה מיקרוסופט על שחרור המקלדת הווירטואלית החדשנית שלה לכלל מערכות ההפעלה, מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס כי החברה מתכוננת לשחרר את הסייעת הווירטואלית "קורטנה" שנחשבת לאחד מהפיצ'רים המושקעים ביותר במערכת ההפעלה החדשה שלה Windows Phone - לשאר מערכות ההפעלה.

העוזרת הווירטואלית של מיקרוסופט מתחרה בשירותים דומים של מערכות ההפעלה אנדרואיד, שעושים שימוש בשירות Google Now, ושל iOS שעושה שימוש בשירות 'סירי'.

העוזרות הווירטואליות השונות מביאות לענקיות הטכנולוגיה לא רק משתמשים למערכות ההפעלה, אלא גם לא מעט "טראפיק" לאתרי הבית ולמנועי החיפוש שלהן, כך שיש היגיון כלכלי מאחורי שחרור התכנה למערכות ההפעלה המתחרות.

יחד עם זאת, מדובר במוצר ליבה של מערכת ההפעלה, וויתור על הבלעדיות במערכת ההפעלה הביתית יכול לרמז כי מיקרוסופט עומדת לזנוח את קרב מערכות ההפעלה לניידים.

בעוד עבור משתמשי מערכת ההפעלה iOS של אפל, קורטנה לא תהווה בשורה של ממש משום שסירי משמשת כסייעת וירטואלית של ממש, בעבור משתמשי אנדרואיד מדובר בבשורה משמעותית יותר, מכיוון ששירות Google Now מציע כיום למשתמשים כרטיסיות מבוססות מיקום והיסטוריה, ולא ממש משמש כמזכירה וירטואלית.

למרות זאת, קורטנה נחשבת כסייעת וירטואלית עדיפה על סירי של אפל, והיא עלולה לגרור משתמשים רבים גם ממערכת ההפעלה של אפל. כשכאמור קורטנה תוכל לסייע למנוע החיפוש של מיקרוסופט - בינג, שלא ממש מצליח להתחרות במנוע החיפוש של גוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר