"בזק משקיעה מאמצים רבים לטרפוד רפורמת הפס הרחב"

חודש לאחר שרפורמת הפס הרחב יצאה לדרך פותחים במשרד התקשורת במתקפה חסרת תקדים נגד בזק: "משקיעה מאמצים רבים על מנת לטרפד ולעכב את התחרות" (חדשות, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

משרד התקשורת במתקפה חזיתית: כחודש לאחר שהודיע משרד התקשורת כי רפורמת הפס הרחב יצאה לדרך, יצא משרד התקשורת למקפה חסרת תקדים נגד חברה ישראלית. במשרד מאשימים את ענקית התקשורת הישראלית - בזק, בניסיון טרפוד הרפורמה "על מנת שיוכלו לשמור על הרווחים הגבוהים אותם היא גורפת על חשבון הציבור".

בהודעה ששחרר ביום חמישי המשרד לתקשורת נכתב כי "המשרד סובר כי חברת בזק, הנהנית לאורך שנים ממעמדה המונופוליסטי בשוק התקשורת הנייחת, השקיעה מאמצים רבים בניסיון למנוע את הוצאת הרפורמה מהכוח אל הפועל, וניסתה לכל אורך התהליך להקשות ולעכב ככל הניתן את יישומה, בין היתר תוך ניסיון לפנות לערכאות משפטיות שונות. כלזאת על מנת לטרפד ולעכב את התפתחות התחרות בשוק, בכדי לשמר את מעמדה הדומיננטי והרווחים הגבוהים אותם היא גורפת על חשבון הציבור".

את המתקפה נגד חברת התקשורת הגדולה בישראל פותחים במשרד בעקבות עתירה שהגישה חברת בזק לבית משפט העליון נגד הרפורמה. בכירים במשרד התקשורת טוענים כי מדובר בעתירת סרק שנועדה לגרום לסחבת ולתקוע מקלות בגלגלי הרפורמה.

משרד התקשורת הגיש בשבוע שעבר את תגובתו לעתירה שהגישה חברת בזק כנגד החלטת שר התקשורת בדבר רפורמת השוק הסיטונאי שהשיק המשרד בחודש שעבר. רפורמת השוק הסיטונאי חיונית לצורך הגברת התחרות בשוק התקשורת הנייחת, ותביא להורדת המחירים ולשיפור מגוון השירותים המסופקים לצרכן. מהמשרד נמסר כי "משרד התקשורת שולל מכל וכל את טענותיה ה"פרוצדוראליות" של בזק ומאמין כי בית המשפט יגיע להחלטה הנכונה".

במשרד מדגישים כי "חשוב לציין כי ההחלטה בדבר הרפורמה היא החלטה מקצועית ומאוזנת, שהתקבלה לאחר תהליך ממושך שנוהל כראוי ובשקיפות מלאה ותוך סיוע מיועצים מוערכים בעלי שם בארץ ובחו"ל".

בחודשים האחרונים טוענים בכירים במשרד התקשורת כי בבזק מנסים להפריע מהפכה, כשחברות התקשורת 012 ואקספון שכבר החלו להציע לפני כחודש חבילות אינטרנט מוזלות על בסיס הרפורמה, מצטרפים לטענות ומאשימים את בזק ביצירת תקלות טכניות רבות, ובסחבת ברישום משתמשים חדשים, כל זאת לכאורה בכוונה תחילה ועל מנת לנסות להפחיד לקוחות המבקשים לנטוש את החברה.

במשרד מזכירים כי ב- 17.5.15 יתחיל יישומו של השלב השני של הרפורמה הכולל גם את פתיחת שוק הטלפוניה הנייחת לתחרות. ומצהיר כי "משרד התקשורת ימשיך לפעול ללא לאות להסרת החסמים ולהגברת התחרות, לטובת ציבור הצרכנים והמשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר