גוגל לטובת הרופאים באפריקה: השיקה טאבלט העמיד במים

רופאים המתנדבים בארגוני רפואה באפריקה במטרה לבלום ולטפל במגיפת האבולה, זוכים כעת לתמיכה מכיוון גוגל שיצרה עבורם טאבלט שעמיד במים (חדשות, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טלגרף)

ענקית האינטרנט גוגל מצטרפת למלחמה באבולה: רופאים המתנדבים בארגוני רפואה באפריקה במטרה לבלום ולטפל במגיפת האבולה, זוכים כעת לתמיכה מכיוון ענקית האינטרנט שייצרה עבורם טאבלט מיוחד שייקל על עבודתם בצורה משמעותית.

הרופאים הנאבקים במגיפה מצאו את עצמם מבזבזים שעות יקרות על רישום רפואי רב, כשבעקבות העובדה כי נגיף האבולה מדבק במגע עם העור, הם נאלצו לרשום את הרישומים הרפואיים על מסמכי נייר שנשרפו מייד לאחר תום השימוש. הרופאים לא יכלו לעשות שימוש באמצעים אלקטרוניים מכיוון שלא ניתן לחטא אותם כראוי בשל הרגישות הגבוהה שלהם למים.

(צילום: מתוך טלגרף)

לצורך כך, פיתח ארגון הסיוע של גוגל, Google.org טאבלט מיוחד המתבסס על מחשב לוח של חברת סוני מסדרת Xperia של החברה. אותו הם ציפו בציפוי פלסטי מיוחד שמאפשר לטבול אותו במים רגילים ואף בחומרי חיטוי חריפים כדוגמת כלור.

בנוסף, הוסיפו בגוגל מספר תכנות ייחודיות שפיתחו בחברה במיוחד על מנת להקל את עבודתם של הרופאים באפריקה, כשעתה הם יוכלו להעביר מרשמים ותיקים רפואיים של המטופלים הנגועים בנגיף האבולה ישירות דרך מחשבי הלוח העמידים שלהם, במקום לבזבז אנרגיות וזמן על התהליכים הדרושים ללא הסיוע הממוחשב.

(צילום: מתוך טלגרף)

מי שעומד מאחורי הפיתוח הוא ד"ר ג'יי אשר, מתנדב בסניף האירופאי של ארגון רופאים ללא גבולות, שפנה לארגון הצדקה של גוגל לאחר שנכח במדינות הסובלות מהנגיף באפריקה. שם גילה כי"העבודה עם ניירות מעייפת, מתישה, עמוסה בתקלות ובעיות אפשריות ובזבזה המון זמן שהרופאים היו יכולים לנצל על מנת לטפל בחולים לפני שקרסו מעייפות וממכת חום מכך שהיו צריכים לעבוד בחליפות אטומות לחלוטין".

מקור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר