האסון המחריד בברוקלין

תיעוד קורע לב: האב נפרד בבכי מילדיו שנשרפו למוות

אלפי בני אדם, רבנים ואישי ציבור השתתפו בהלוויית ילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בביתם בברוקלין. בהמשך השבוע יובאו הילדים לקבורה בישראל. גבריאל ששון, אב המשפחה, ספד לילדיו בבכי קורע לב: "היו להם פנים של מלאכים. איבדתי הכול באש. שבעה כבשים טהורים" • צפו בתיעוד מההלוויה (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
האב נפרד מילדיו, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

אלפי בני אדם השתתפו הערב (ראשון) בהלוויתם של יעקב (5), שרה (6), משה (8), יהושע (10), רבקה (11), דוד (12) ואליאן (15), שבעת הרוגי אסון השריפה בבית משפחת ששון בברוקלין. בהמשך השבוע יובאו גופותיהם של הילדים לישראל בה ייקברו. כיכר השבת העביר שידור חי מהלוויה.

האב ספד לילדיו בבכי קורע לב ואמר בין היתר: "היו להם פנים של מלאכים. השם יודע כמה אני אוהב אותם. לפעמים אנשים שוכחים מה חשוב בחיים.

"הילדים שלי היו הכי טובים, כל ילד היה הטוב והיפה ביותר בעולם. איבדתי את הכול באש. שבעה כבשים טהורים, אלה הם שבעת הילדים שלי".

"יש רק דרך אחת לשרוד את זה. להיכנע בצורה מוחלטת ולהבין שהרצונות שלנו קטנים בהשוואה למה שהקדוש ברוך הוא מתכנן".

מוקדם יותר היום פרסם העיתון "ניו יורק טיימס" שחזור של אירוע השריפה, שלפי כיבוי האש בניו יורק הוא הקשה ביותר שפקד את העיר בשבע השנים האחרונות.

על פי העיתון, מעט לפני כניסת השבת, האם גייל ששון, בת 45 שהתגוררה בעבר בישראל, הפעילה את פלטת השבת החשמלית.

(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)

זמן קצר לאחר חצות פרצה האש במטבח, ככל הנראה בעקבות תקלה בפלטה. ארבעה ילדים שישנו בשני חדרי שינה בחלק האחורי של הבית, לא יכלו לצאת מחדריהם, בעקבות העשן הרב. שלושה ילדים אחרים נתקעו בחדר השינה הקדמי. האם הייתה בחדר אחר, כאשר האירוע כולו התרחש כשאב המשפחה לא נמצא בבית.

לאחר שפרצה האש קפצה האם מהקומה השנייה והגיעה בכוחותיה האחרונים אל ביתו של בן דודה, גארי ג'מאל, שנמצא בקרבת מקום. שכנם, ויקטור סדקה, אמר כי מצא את האם "שחורה ומפוחמת. אי אפשר אפילו היה לזהות מי זו".

האמא דפקה על הדלת והתחננה לעזרה. היא ניסתה לצרוח בקול צרוד שבקושי ניתן היה לשמוע: "הצילו את ילדיי, הצילו את ילדיי". ג'מאל כמעט טרק את הדלת בפניה מאחר וכלל לא זיהה אותה. מפקד כוחות הכיבוי דניאל ניגרו אמר כי "למרות שהיא נפצעה קשה, היא ניסתה באומץ לצאת החוצה ולבקש עזרה. היא הייתה מאוד אמיצה".

לאחר מכן ג'מאל התעשת והזעיק עזרה. בשעה 00:23 קיבלו כוחות הכיבוי את הקריאה על השריפה במקום. השכנים התעוררו לקול הצרחות שבקעו מבית המשפחה. תוך דקות הגיעו כוחות הכיבוי כאשר לא פחות מ-100 כבאים השתתפו במבצע הכיבוי.

במקביל, ציפורה ששון בת ה-15 הצליחה אף היא לקפוץ מהקומה השנייה: "אמא, אמא, תעזרי לי", היא זעקה. שבעת הילדים האחרים נותרו בתוך הבית, והשכן אנדרו רוזנבלט סיפר כי שמע בכי עמום מתוך הלהבות.

אחרי שכיבו את האש מצאו הכבאים את שבעת הילדים הנוספים במיטותיהם - אך למרבה הצער הם לא שרדו. מותו של אחד האחים נקבע במקום, והאחרים נפטרו בדרך לבית החולים. הילדים הועברו דרך החלונות לכבאים שעלו על סולמות.

האם ובתה ציפורה פונו לבתי חולים במצב אנוש. השתיים עדיין מאושפזות ולא נאמר להן דבר על האסון הקשה.

האב, שלא היה בבית כאמור, לא ידע על הטרגדיה במשך שעות ארוכות, עד שמשטרת ניו יורק הגיעה לבית הכנסת שבו שהה. "מה יהיה אחר כך, לאן אלך?" תהה בכאב לאחר שהגיע לבית החולים שבו מאושפזת בתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר