פיגוע סייבר חסר תקדים?

טורקיה מנותקת מחשמל: "לא שוללים מתקפת סייבר"

טורקיה חווה את אחת מהפסקות החשמל הגדולות, ערים רבות כולל איסטנבול ואנקרה מנותקות מחשמל. הגורמים במדינה לא שוללים כי מדובר למעשה בפיגוע סייבר (חדשות בעולם)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש90)

פיגוע הסייבר הראשון בהיסטוריה? טורקיה חווה בשעות האחרונות הפסקת חשמל מהגדולות שידעה, כשעשרות רבות של מחוזות, כולל איסטנבטול ואנקרה, עיר הבירה והעיר החשובה בכלכלה - מנותקות כליל מרשת החשמל. הדבר גורם לשיבושים חסרי תקדים במדינה.

על פי הדיווחים, התקלה נובעת מתקלה לא ברורה ברשת התמסורת של תשתית החשמל במדינה, כשהדבר משתק כאמור את החיים הסדירים במדינה. כך למשל הרכבות בערים הגדולות בטורקיה משותקות כליל, יחד עם התעופה האזרחית במדינה שמשותקת כתוצאה מקשיים בהפעלת מכ"מי הבקרה במדינה.

נכון לעתה, עולה חשד כי יתכן ומדובר במתקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה, ובמימוש התחזיות השחורות ביותר בהם מותקפים תשתיות חיוניות המנוהלות על ידי מערכות מחשוב מתקדמות שפגיעות להאקרים. בכירים בטורקיה מסרו לכלי התקשורת כי מדובר בתקלה טכנית, אך לא שללו מתקפת טרור או מתקפת סייבר מתוכננת.

ראש ממשלת טורקיה, אחמד דאבוטולו, שנשאל אם מדובר במתקפת סייבר מתוכננת, הגיב כי "הוא לא שולל דבר" וכי "כל האפשרויות נחקרות כעת".

גם שר האנרגיה הטורקי, טאנר יילדיז מסר כי בחברת החשמל המקומית פועלים לתיקון התקלה. כשבמענה לשאלות האם מדובר במתקפת סייבר השיב כי הוא " לא יכול להגיד האם התרחשה מתקפת סייבר או לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר