יְתוֹמִים הָיִינוּ וְאֵין אָב

בשעה זו: רבבות מלווים את מרן הגר"ש וואזנר למנוחות

עשרות אלפי בני אדם מלווים למנוחות בשעה זו את מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר מישיבתו "חכמי לובלין" לבית העלמין "זכרון מאיר" בבני ברק. רבנים קראו לציבור: למרות חג הפסח - מצווה לכל היכול להשתתף בהלוויתו של מרן פוסק הדור (חרדים, חדשות)

ההלוויה, הלילה (צילום: שמוליק גליק)

הלוויתו של פוסק הדור: רבבות בני אדם משתתפים הלילה (מוצאי שבת) במסע הלוויתו של פוסק הדור מרן הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר. הלוויה יוצאת מישיבתו "חכמי לובלין" בשכונת זכרון מאיר בבני ברק לעבר בית העלמין "זכרון מאיר" בעיר. מוקדם יותר, קראו רבנים לציבור לצאת ולהשתתף בהלווית הרב למרות חג הפסח. גאב"ד העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס ובניו של הגר"ש וואזנר צפויים לשאת דברים בהלוויה.

פתקים עם בקשות לישועה בקבר הגר"ש וואזנר (צילום: כיכר השבת)

מיטת הגר"ש וואזנר מגיעה לישיבתו (באדיבות המצלם)

הגר"ש וואזנר נולד בוינה לפני 102 שנה באלול ה'תרע"ג להוריו רבי יוסף צבי וואזנר ורחל לבית משפחת שיף. כבר מצעירותו נודע בשקידתו בתורה וביכולת התמדתו המופלאה עד שהפך ברבות השנים לאחד מחשובי הפוסקים של היהדות החרדית, מחבר שו"ת שבט הלוי, אב"ד ומרא דאתרא בשכונת זיכרון מאיר, וראש ישיבת חכמי לובלין בבני ברק וכונה בפי כל "פוסק הדור".

לצד היותו פוסק הדור שימש גם כראש ישיבה ומסר שיעורים בעיון ובקיאות בכל חלקי הש"ס כשהוא זוכה להעמיד תלמידים מכל העדים והחוגים. מרן הגר"ש זכה עם השנים להערכה בקרב כלל גדולי ישראל החל מחוגי סאטמר והעדה החרדית ועד לכלל הציבור הליטאי והחסידי שקיבל את פסקיו ללא עוררין. הגם שראה עצמו כתלמיד של החזון איש, בסוגיית היחס אל החילונים עמדתו ההלכתית נוקשה יותר מזו של החזון איש.

הרב וואזנר זצ"ל עם תלמידיו (צילום: ישראל כהן)

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס במהלך דברי התורה בטיש סעודה שלישית לפטירתו של פוסק הדור ואמר כי: "קשה האבידה. מרן הגר"ש וואזנר היה ה'אורים ותומים' ואיש השלום של הדור. אבי מרן בעל ה'ישועות משה' זצ"ל וכך גם אני נהגנו לפנות אליו בכל הכרעה שעל הפרק". הרבי הזכיר את פטירתו של מרן בעל החזון איש זצ"ל שאירעה גם בשבת ודיבר באריכות על צדקותו וכוח פסיקתו ומנהיגותו לאלפים ולרבבות בכל רחבי העולם היהודי.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פרסם מוקדם יותר כי למרות המועד - מי שיכול להשתתף בהלווית הרב וואזנר חייב לעשות כך: "על פי ההלכה, מי שהיה מורה הוראות לרבים, צריכים להשתתף בהלוויתו, לכן כל מי שיש באפשרותו צריך להשתתף בהלווית הגר"ש וואזנר".

היורש הגר"ח וואזנר, שעות לפני פטירת אביו (באדיבות המצלם)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אמר כי "עם הסתלקותו של הרב וואזנר איבד עם ישראל את אחד מגדולי פוסקי ההלכה שהיו לנו בדורות האחרונים, שהיה ידוע בצדקותו המופלגת ומחשובי תלמידם של גדולי התורה בפולין". לדבריו: "פסיקותיו ההלכתיות וסדרת ספריו הידועים "שבט הלוי", שהקיפו את כל תחומי החיים, היוו אבן יסוד בעולם ההלכה זה עשרות בשנים". עוד הוסיף הרב כי "רק לפני שלושה חודשים זכיתי להתייעץ עימו בנושא סבוך אודות ממזרים ובסוגיות סבוכות נוספות".

צילום: שמוליק גליק
צילום: שמוליק גליק
צילום: שמוליק גליק
צילום: שמוליק גליק
צילום: שמוליק גליק
צילום: שמוליק גליק
צילום: שמוליק גליק
צילום: שמוליק גליק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר