תיעוד: "היורש" - שעות קודם פטירת מרן הגר"ש וואזנר

שעות קודם נכנס חג הפסח והלך לעולמו מרן הגר"ש וואזנר, הגיע בנו הגר"ח לאפיית המצות המסורתית ומילא את מקומו. צפוי להתמנות כרב ואב"ד "זכרון מאיר" ור"י "חכמי לובלין" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

ביום שישי, שעות ספורות לפני כניסת השבת והחג, הגיע הגאון רבי חיים מאיר וואזנר, בנו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצוק"ל לאפות מצות במאפיית טיב המצות בבני ברק.

מצבו של מרן פוסק הדור היה קשה ביותר באותה שעה, והגר"ח הנחשב ל"יורש" וממלא מקום אביו אפה את המצות במקומו.

לפני חמש שנים הכריע מרן הגר"ש ואזנר זצ"ל להשיב את בנו לישראל לאחר שכיהן כדיין בקהילות סאטמר בלונדון שבאנגליה במשך שנים רבות. מאז, הפך ליד ימינו ומרן פוסק הדור זצ"ל שלח אליו הכרעות קשות בסוגיות מורכבות.

הערצתו כלפי בנו התבטאה גם בכך שביקש מהמתפללים להמתין לאחר תפילת שמונה עשרה עד שיסיים את תפילתו. כעת, ככל הנראה, יהפוך הגר"ח וואזנר לראש ישיבת חכמי לובלין ויכהן כראב"ד שכונת זכרון מאיר בבני ברק.

בתוך כך, יצויין כי הרב וואזנר עמד לפני התיבה באמירת "הלל" בשעת פטירת אביו מרן פוסק הדור זצ"ל. בסיום התפילה עודכן על ידי נאמניו על האבידה הגדולה.

את הסדר ניהל בבית בנו הרב אברהם אליהו. מהלך הסדר התנהל כרגיל וללא סימני אבלות. בסיום הסדר, לא רקד הרב וואזנר את הריקוד הקבוע כהנהגת אביו ואמר "ס׳טאנץ׳ך נישט" (אי אפשר לרקוד כעת). בתפילות שחרית ובמנחה אמר קדיש, ועם צאת הכוכבים פרץ בבכי על פטירת אביו הדגול וביכה את מותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר