בגלל תמונות "בעייתיות": טורקיה הורתה על חסימת יוטיוב וטוויטר

שוב הרשיות בטורקיה מפעילים צנזורה דרקונית. בעקבות פרסום תמונות הפרקליט שנרצח על ידי מורדים, הורו השלטונות לחסום 166 אתרים, בהם טוויטר ויוטיוב (דיגטל בעולם)

חיים אבני | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

יויטיוב וטוויטר נחסמות שוב בטורקיה: שנה לאחר שהרשתות החברתיות הגדולות יוטיוב וטוויר נחסמו בטורקיה בעקבות הפצת סרטון שהביך אתראש הממשלה דאז והנשיא כיום, רג'יפ טאיפ ארדואן, נחסמו שוב הרשתות החברתיות במדינה. החסימה בוצעה ככל הנראה על רקע תמונות המראות את הוצאתו להורג של תובע מחוזי שנחטף במדינה בשבוע שעבר.

כזכור, לפני כשבוע פרצו חמושים, חברי ארגון השמאל הקיצוני "מפלגת חזית השחרור המהפכנית של העם" (DHKP/C), ללשכת התובע בקומה השישית בבית המשפט באיסטנבול. כשהמשטרה מיהרה לפנות את הקומה והציבה צלפים. בערב, יותר משבע שעות לאחר שחלף האולטימטום של החוטפים, נשמעו פיצוצים ויריות במהלכם נהרגו התובע המחוזי וחוטפיו.

האירוע התרחש במקביל להתנהלות משפט שעסק במותו של הנער הטורקי בן ה-15 ברקין אלבאן כתוצאה מהפגנות המחאה ב-2013 נגד רג'פ טאיפ ארדואן, בפארק גזי באיסטנבול. אלבאן מת ב-11 במרס 2014, 269 ימים לאחר ששקע בתרדמת לאחר שנורה לעברו גז מדמיע, והתובע קיראז הוא זה שמונה לחקור את מותו.

החוטפים התחזו לעורכי דין וכך נכנסו לבית המשפט, בסביבות 12:30. אחרי ההשתלטות על התובע הציבו לרשויות אולטימטום עד השעה 15:36 (שעון מקומי) להשיב לדרישותיהם, בהן: הודאה בשידור חי של השוטרים שחשודים בהריגתו של אלבאן, העמדתם לדין של השוטרים ההורגים "בבית משפט של העם", וזיכוי כל האנשים שנשפטו בגין השתתפות בהפגנות הזדהות עם הנער ההרוג.

כעת, בעקבות פרסום תמונות של החטוף בעודו בחיים ולאחר מותו, החליטו הגורמים הרלוונטיים במדינה לחסום לא פחות מ-166 אתרי אינטרנט, שפרסמו את התמונות ה"בעייתיות", בהם גם הרשתות החברתיות 'טוויטר' ו'יוטיוב'. זאת לפי החוק במדינה המתיר לממשל לבצע צנזורה ולחסום אתרי אינטרנט המפרסמים חומרים נגד הממשל הטורקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר