מי שלח מעטפות עם אבקה לבנה לקהילה היהודית בקולרדו?

מי מנסה להרתיע את חברי הקהילה היהודית בקולרדו? מעטפות עם אבקה לבנה לצד מכתב איום נשלחו אל בית כנסת יהודי ומרכז קהילתי. במכתב האיום נאמר: "יש לכם אויבים" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: רשת ABC)

עטפות ובהן אבקה לבנה לצד מכתב איום נשלחו השבוע (ראשון) אל בית כנסת ומרכז קהילתי יהודי בבולדר שבקולרדו. לפי משרד השריף של המחוז, המעטפה שנשלחה לבית הכנסת נפתחה על ידי עובדי מוסדות יהודיים, שמצאו בתוכה את האבקה ולצידה מכתב בו נאמר כי "יש להם אויבים". בעקבות המעטפה, פונו למשך זמן קצר בניינים בקהילה היהודית המקומית והעובדים שבאו במגע עם האבקה נלקחו לבדיקות.

לאחר בדיקה שערכו צוותי החומרים הרעילים עלה כי לא מדובר בחומרים מזיקים והעובדים שוחררו לבתיהם, אולם למרות זאת החלו ברשויות החוק ובשירותי הביטחון בארה"ב לחקור את המקרה, זאת בשל מכתב האיום שנשלח לצד האבקות. לפי חקירה ראשונית, המכתב נשלח מכתובת לא מזוהה מאותו מחוז, וההערכה היא ששולחי המעטפה מתגוררים באזור סמוך לקהילה היהודית.

מעטפה נוספת יועדה לבית הכנסת "הר השם" המרוחק מספר קילומטרים ממבנה המרכז הקהילתי אליו הגיעה המעטפה הראשונה. לפי המשטרה, במקרה השני לא הוצמד פתק מאיים.

סקוט לוין מ"הליגה נגד השמצה" אמר: "למרות שתוכן המעטפות לא רעיל, הם בוודאות נשלחו כדי להפחיד את הצוות, את החברים וכל מי שמבקר במוסדות. אנו מעודדים את רשויות אכיפת החוק המקומיות והארצית להתייחס לנושא כאל פשע שנאה כלפי כל אדם שצפוי להעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר