מה אהבנו ולא אהבנו במכשירי הגלקסי S6 • סקירה מקיפה

אחרי האכזבה הגדולה בגלקסי 5, בסמסונג הצליחו סוף סוף לעלות על הנוסחה ליצירת הטלפון הקרוב לשלמות. הגלקסי S6 הוא המכשיר הטוב ביותר שניתן למצוא כיום בשוק, אך גם לסמסונג יש מקום להשתפר. מה אהבנו ולא אהבנו במכשירי הדגל החדשים של סמסונג (ביקורת סלולר)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סקירה מקיפה של Samsung GALAXY S6: הציפיות שלנו מסדרת הגלקסי S של סמסונג היו נמוכות, נמוכות מאוד אפילו. אחרי הכל מדובר בסדרה שהצליחה להפתיע את כולם בדורות הראשונים שלה, אך מאז לא הצליחה להמציא את הגלגל מחדש והטמיעה שיפורים מינוריים ומתחייבים בדורות החדשים.

אך למרות זאת, הצליחה ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית להפתיע - כשלראשונה מזה שנים שחררה החברה מכשיר טלפון עם עיצוב חדש שבאמת מנסה לקרוץ לבעלי הדור הקודם להתקדם ולשדרג מכשירים. עם זאת, גם הטלפון הנוכחי לא מושלם ויש בו מקום לשיפורים.

עיצוב

אחרי 5 דורות של מכשירי דגל פלסטיים עם עיצוב לא ממש יוקרתי אלא יותר פרקטי שאפשר לסמסונג לכלול סוללות נשלפות, כרטיסי הרחבה ועוד, החליטה כעת החברה לחקות את הנוסחה המצליחה של אפל - עיצוב יוקרתי המשלב מתכות וזכוכית. נראה שבסמסונג לא עיצבו את הגלקסי 6 "בהשראת" האייפון 6, אלא הגלקסי 6 נראה ממש כמו אייפון, אילולי המצלמה הבולטת בגב הגלקסי 6, בתנאי תאורה גרועים לא הרבה יוכלו להבחין בהבדלים בינו לבין האייפון.

כן, זה לא אייפון, זה גלקסי 6! (צילום: חיים אבני, כיכר השבת)

המכשיר אכן יוקרתי ויפהפה. הגב העשוי חיפוי זכוכית, מיוצר בטכנולוגיית גורילה גלאס 4 העמידה יותר לשריטות, כשהמסגרת עשויה אלומיניום 6013 (אלומיניום המשמש בין היתר כחומר גלם בייצור דפנות מטוסים).

כאמור, העיצוב דומה מאוד לעיצוב האייפון 6. וזה כולל את הפאנל התחתון שכולל רמקול, כניסת USB ושקע אוזניות שנראים כהעתק מדויק של האייפון. אפילו כפתור הווליום פוצל לשניים לראשונה בסדרה, ממש כמו האייפון. האוזניות שעוצבו מחדש מזכירים גם הן באופן מחשיד למדי את אוזניות האייפון.

חומרה

לשמחתנו, הדמיון לאייפון מסתיים כמעט לגמרי בעיצוב. הגלקסי 6 מכיל כמובן את מיטב החומרה הקיימת כיום בשוק, כשהוא כולל את המעבד החדש והמפלצתי של סמסנוג - Exynos - צמד מעבדים מרובעי ליבות. האחד במהירות שעון של 2.1 גה"צ והשני במהירות 1.5 גה"צ. צמד המעבדים מיועד לעבוד ביעילות אנרגטית כך שחלק מהמעבדים מופעלים רק במקרה הצורך ואינם זוללים את הסוללה.

הגלקסי 6 כולל זיכרון RAM מסוג LPDDR4 המהיר בהרבה, בנפח של 3 GB. נפח האחסון שלו נע בין 32 GB ל128 GB. אם כי, בעקבות המחיר הגבוה מאוד של הגלקסי 6 בנפח 128 GB, נכון לעתה לא תוכלו למצוא אותו בחנויות הישראליות.

הגלקסי 6 אדג'. הכי קרוב לשלמות (צילום: חיים אבני, כיכר השבת)

חסרונו של חריץ ההרחבה מעיק ללא ספק, בסמסונג מספקים נפח אחסון של 100 GB באחסון הענן של מיקרוסופט, אבל זה לא ממש מחליף את הנוחות והזמינות של כרטיס ההרחבה. נקווה כי בגלקסי 7 תמצא החברה דרך להטמיע שוב את חריץ ההרחבה בלי לוותר על העיצוב.

למרות החומרה המפלצתית שמכיל הגלקסי, ואולי בגללו ובגלל העיצוב הקומפקטי, הגלקסי 6 נוטה להתחמם במהירות יחסית, בפרט בעת הטענת המכשיר.

מסך

לאחר האכזבה שהנחילה סמסונג בגלקסי 5, הצליחה החברה לבנות לגלקסי 6 מסך טוב. המסך בגודל 5.1 אינץ' (ממש כמו הגלקסי 5) מגיע סוף סוף באיכות QHD (2560x1440) בצפיפות פיקסלים של 577ppi ובטכנולוגיית Super AMOLED. המסך נראה טוב בכל מצבי התאורה והבהירות שלו מקלה על הצפייה במסך גם לאורך זמן.

מסך הגלקסי 6 Edge גם כולל שוליים מעוקלים בקצוות באופן ייחודי שתורם לא מעט לעיצוב הייחודי של המכשיר, כשבשוליים מוצגות למשתמש התראות שונות.

מצלמה

בכל סדרת גלקסי S הצליחה סמסונג להפתיע לטובה עם מצלמות איכותיות ביותר ופורצות דרך, גם הפעם כללה החברה מצלמות באיכות שטרם נראו במצלמות סלולר, ככה זה כשיש לך את חטיבת המצלמות מהגדולות בעולם.

המצלמה האחורית ברגישות של 16 MP, כשגם מצלמת ה"סלפי" הקדמית לא נזנחה וזכתה למצלמה איכותית ברגישות 5 MP. המצלמות כוללות HDR והן מאפשרות לצלם בתנועה עם מיקוד בתנועה.

גלקסי 6 (צילום: חיים אבני, כיכר השבת)

כל משתמש מכיר את הרגע בו הוא רוצה לשלוף את המצלמה ואז הוא מחכה מספר שניות בהן לעתים התמונה כבר לא רלוונטית. בגלקסי 6 הטמיעה החברה מספר שיפורים שגורמים למצלמה לעלות במהירות רבה, בתוך 0.7 שניות בלבד, כשגם לחיצה על כפתור הבית פעמיים תגרום לפתיחת המצלמה בכל מסך שהוא, כולל מסך הנעילה.

המצלמה כוללת מגוון פיצ'רים שנועדו לספק תמונות חדות גם בלילה ללא 'מריחות' תמונה. כך למשל ניתן לצלם סרטונים ב'סלאו מושן' כשלאחר הצילום ניתן לבחור איזה קטעים ינוגנו במהירות הרגילה ואיזה במהירות איטית או מהירה. כמו כן הטמיעה החברה פיצ'ר שמאפשר צילום תלת ממד, על ידי צילום האובייקט בזווית של 360 מעלות.

תוכנה, אפליקציות ופיצ'רים

הגלקסי 6 מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 5.0 לוליפופ, בגרסה מחודשת של ממשק הטאצ' וויז המוכר (הגרסה ייחודית לגלקסי 6, ואיננה דומה לזו של הגלקסי 5).

לראשונה במכשיר דגל הטמיעה החברה את הפיצ'ר שהציגה ב-Note 4. ריבוי החלונות (מולטיטסקינג) קיבל משמעות אמתית, כשניתן לפתוח מספר חלונות במקביל על ידי שינוי גודל החלונות. הגלקסי 6 גם מאפשר לענות לשיחה מבלי לתפוס את המסך כולו, כמו גם להגיב על הודעות SMS ישירות ממסך התרעה שנפתח בחלקו העליון של המסך, מבלי להיכנס למסך ההודעות.

ניתן גם לשנות את הגודל או להחליף ממצב מסך מלא לחלון מוקטן על ידי הסטת האצבע באלכסון מפינת המכשיר. בלחיצה על כפתור הבית ימוזער החלון ויופיע כבועה על מסך הבית, על ידי לחיצה החלון יפתח בחדש בגודל המוקטן. למרות זאת, מספר האפליקציות התומכות בהקטנת החלון מוגבל למדי, והמכשיר תומך בעד 5 חלונות במקביל.

גם הגלקסי השישי בסדרה לא חף מגימיקים, כשלמרבה השמחה גם הגימיקים של הדור הקודם שופרו משמעותית. משתמשי גלקסי 5 ישמחו להיווכח כי בגלקסי 6 חיישן טביעת האצבע לא דורש את מריחת האצבע על כפתור הבית באופן מרגיז, אלא ממש כמו באייפון, הנחת האצבע על הכפתור תעשה את העבודה. גם מד הדופק האחורי / כפתור צילום הסלפי, שופר כשמעתה הוא מציג תוצאות מהירות וטובות יותר.

הגלקסי 6 הוא המכשיר שהכי קרוב לשלמות (צילום: חיים אבני, כיכר השבת)

מכשירי הגלקסי למיניהם מאופיינים באפליקציות מיותרות אותן דוחפת החברה למשתמשים, כשהן אינן ניתנות להסרה ללא פריצת המכשיר. אלא שהפעם בחרו בסמסונג גם לדחוף את האפליקציות של פייסבוק. הגלקסי 6 מגיע עם אפליקציות ווטסאפ, מסנג'ר, אינסטגרם ופייסבוק אותן לא תוכלו להסיר מהמכשיר.

הגלקסי 6 תומך סוף סוף בהצגת התרעות במסך הנעילה באופן טוב יותר, כשתוכלו לראות את כל ההתראות ואת וילון ההגדרות מבלי לפתוח את המכשיר.

השמע במכשיר הוא אחד הטובים ביותר שניתן למצוא כיום בשוק. הרמקול הבודד של הגלקסי 6 מספק שמע עצמתי במיוחד, ללא תחרות ועם איכות צליל ראויה לשמה שתייתר לכם את הדיבורית ברכב. עם זאת, רמקולים סטראופוניים היו עושים את העבודה המושלמת. בנוסף, הרמקול העוצמתי יגרום לשקלים ולחלקי מתכת להידבק לתחתית המכשיר.

האוזניות המסופקות מזכירות שוב באופן מחשיד את האוזניות של האייפון, והן מספקות איכות שמע סבירה ואולי גם איכותית יותר מהמתחרות. איכות השמע במכשיר עצמו הינה מהטובות ביותר שניתן למצוא כיום בסמארטפונים, ולדעתנו אף טובה יותר באופן משמעותי אף מזו של האייפון.

סוללה

דווקא בנושא הכל כך חשוב, בו הובילה החברה בעבר, איכזבה סמסונג עם סוללה שלא תשרוד לכם את יום העבודה אם תעשו בה שימוש משמעותי, הסוללה גם לראשונה לא נשלפת. אך החברה פיצתה על הדבר על ידי מטען מהיר במיוחד שמספק 4 שעות עבודה בטעינה של 10 דקות בלבד וטעינה מלאה בתוך 80 דקות.

בסמסונג הטמיעו לראשונה בגלקסי מטען אלחוטי שלא מחייב רכישת כיסוי תומך כשלדברי החברה עם טכנולוגיית ההטענה האלחוטית המובנית במכשיר WPC ו-PMA, ה-Galaxy S6 וה-Galaxy S6 Edge מציבים סטנדרט חדש לתעשייה בהטענה אלחוטית אוניברסאלית. המכשירים פועלים עם כל משטח הטענה אלחוטי שנמצא בשוק, ותומך בתקני WPC ו-PMA.

סיכום

אחרי האכזבה הגדולה בגלקסי 5, בסמסונג הצליחו סוף סוף לעלות על הנוסחה ליצירת הטלפון הקרוב לשלמות. הגלקסי S6 הוא המכשיר הטוב ביותר שניתן למצוא כיום בשוק, אך גם לסמסונג יש מקום להשתפר.

אהבנו: עיצוב יפהפה ויוקרתי, מסך באיכות הטובה ביותר שנתן למצוא כיום בשוק, טעינה מהירה, מעבד מפלצתי וזיכרון RAM מהיר במיוחד, מצלמה אחורית איכותית ומהירה ומצלמת סלפי עם HDR, רמקול ואוזניות איכותיות ועצמתיות.

לא אהבנו: דומה מדי לאייפון, סוללה לא מספקת, נוטה להתחמם מעט, אין חריץ הרחבה, לא עמיד בפני מים ומחיר גבוה לדגמי ה-Edge.

ציון דיגיטל: 9.8

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר