מתאמנים? 7 מזונות מומלצים לאכילה אחרי אימון ספורט

נרשמתם למכון כושר או התחלתם להתמיד בהליכות? מצוין, אבל זה רק חצי מהמאבק במשקל. אם לא תקפידו על תזונה נכונה, תוצאות האימון לעולם לא יהיו מושלמות • 7 מזונות מומלצים לאכילה אחרי אימון ספורט (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מקור פחמימות נהדר. בטטות (צילום: shutterstock)

נרשמתם למכון כושר או התחלתם להתמיד בהליכות? מצוין, אבל זה רק חצי מהמאבק במשקל. אם לא תקפידו על תזונה נכונה, תוצאות האימון לעולם לא יהיו מושלמות. הנה 7 מזונות מומלצים לאכילה אחרי אימון ספורט, שגם ימנעו את התשישות למחרת:

מי גבינה

האימון לא באמת יהיה אפקטיבי בלי חלבונים. נטילת כמות קטנה של מי גבינה (המגיעים כאבקה - ניתן להשיג בבתי מרקחת בכשרות מהדרין) עד שעתיים לאחר האימון, מספקת לגוף אחוזי חלבון כמעט כמו עוף שלם. מי גבינה מעודדים ייצור אינסולין, גורמים לתאים לקלוט יותר לקטוז ומחדשים את מאגרי האנרגיה. החדשות הטובות? מחקרים מוכיחים כי מי שנוטל מי גבינה אחרי אימון, שורף פי שניים שומנים ממי שלא.

בקיצור: מכיל אחוז חלבון גבוה, שורף שומנים, עשיר באנרגיה ומכיל לקטופרין המגן על המערכת החיסונית.

איך לאכול את זה: כדי להפיק את המירב מחלבון הפלא, יש לשדך אותו למזונות עשירים בפחמימות כמו מיצים ושייקים טבעיים או אפילו קערה של פולנטה.

ביצים

מזונות באים והולכים, אך ביצים לעולם ישארו תחת "תקן הזהב", אומרת הדיאטנית לאה מארק. בכל ביצה יש 70 קלוריות והן מכילות את כל תשע חומצות האמינו החיוניות (אבני הבניין של החלבון) וחומצות אמינו מסועפות המסייעות להפחתת הנזק לשרירים. בנוסף, החלמון עשיר בחומצות שומן, ויטמין D ואומגה 3.

בקיצור: מקור מושלם לחלבון בעל חומצות אמינו מסועפות להתאוששות מהירה יותר ממאמץ האימון.

איך לאכול את זה: בכל דרך בישול אפשרית שאתם מעדיפים.

בטטות

רק חלבונים אחרי האימון, אינם מספיקים, אומר התזונאי דאלאס הרטוויג, בעיקר כשמדובר באימון קבוע ואינטנסיבי. הגוף זקוק גם לפחמימות בריאות, ויוכל לקבל אותן בשפע מבטטות, המזינות את הגוף בוויטמין A וסיבים ומגבירות את אספקת הגליקוגן לשריר.

בקיצור: מקור תזונתי עשיר של פחמימות.

איך לאכול את זה: בטטה אחת אחרי כל אימון, אפויה או מבושלת. במקרה שנתקעתם בלי בטטה, דלעת יכולה להיות תחליף טוב.

אבוקדו

אל תפחדו מאכילת שומנים. "ארוחת התאוששות אידיאלית צריכה לכלול שומנים טובים, כדי להזין את השרירים והמפרקים, אומרת תזונאית הספורט סינתיה סאס. ובכל מה שקשור בשומן בריא, אבוקדו הוא הבחירה הברורה. מלבד העובדה שהוא מכיל שומנים החיוניים לקליטת ויטמינים A ו-E, האבוקדו מכיל כמות גבוהה של ויטמינים מקבוצת B, המסייעים לעיכול יעיל של פחמימות וחלבונים.

בקיצור: מקור לשומן חד בלתי רווי, ויטמינים להזנת רקמות השרירים ומאיצי חילוף חומרים.

איך לאכול את זה: הכי טוב בתור ממרח לפרוסת לחם מדגנים מלאים, או כשייק עם פירות נוספים.

מיץ דובדבנים

מקור עשיר לנוגדי חמצון. בכתב העת הבריטי Sports Medicine התפרסם מחקר שמצא כי נבדקים ששתו 24 גרם מיץ דובדבנים בכל יום (שווה ערך לכ-120 דובדבנים שלמים), חוו פחות כאבי שרירים והיו תשושים הרבה פחות לאחר האימון.

בקיצור: ארסנל של מרכיבים חיוניים המונעים נזק לשרירים.

איך לשתות אותו: הימנעו מתרכיזים. שתו עד כוס וחצי מיץ דובדבנים טרי בעל רכיבים טבעיים בלבד.

תה ירוק

הוא מכיל נוגדי חמצון רבי עוצמה המסייעים לגוף לעכל היטב שומנים ונלחמים ברדיקלים חופשיים העלולים לגרום לדלקות וכאבי שרירים. גם מחוץ לחדר הכושר, התה הירוק עושה פלאים ומונע דלקות כרוניות, ומחלות כמו סרטן, אלצהיימר ומחלות לב.

בקיצור: מגביר אנרגיה זמין ושורף שומנים פלאי.

איך לשתות אותו: העדיפו חליטות תה ביתיות מצמחים ירוקים, במיוחד ג'ינג'ר.

משקה הפלא הכי טבעי שיש. תה ירוק (צילום: shutterstock)

שוקו

כן. שוקו. המשקה המתוק מזין את הגוף בנוזלים, פחמימות וחלבונים, משחזר את הגליקוגן בשרירים, מספק סידן חיוני, שומנים בריאים וחלבון מי גבינה.

בקיצור: כל הנוזלים שאתם צריכים כדי להתאושש אחר האימון, בתוספת מספר חומרים מזינים.

איך לשתות אותו: מתפנקים עם כוס שוקו חמה או קרה ומשתדלים לשים כמה שפחות סוכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר