מנכ"לית פייסבוק ישראל רוצה שהדבר הגדול הבא יגיע מבוגרי 'חיידר'

עשרות מבכירי ההייטק הישראלי הגיעו אמש לחלוק כבוד לסטארטאפיסטים החרדים באירוע השקת האקסלרטור של קמא-טק. מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר-תאני: "רוצה שהדבר הגדול הבא יבוא מבוגרי חיידר, נפעל לשילוב חרדים". נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס שלח מכתב חיזוק: "שמחתי לראות את היצירתיות והחדשנות שקיימת בסטארטפים החרדים"

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אירוע השנה של ההייטק החרדי: מאות יזמים חרדים ועשרות בכירים מתעשיית הייטק הישראלי לצד בכירים ממשרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה השתתפו אמש (שני) באירוע השקת מאיץ הסטארטאפים (האקסלרטור) החרדי. באירוע הציגו מייסד הארגון מוישי פרידמן והיזם אברימי וינגוט לצד אושיית ההייטק הישראלי יוסי ורדי את ששת הזוכים שנבחרו מתוך מאות להשתתף במאיץ הראשון של קמא-טק, הזוכים קיבלו מענק כספי בסך 20,000 ש"ח.

את הערב הנחה "הגורו של האינטרנט הישראלי" יוסי ורדי לצד מנהלת ההשקעות החברתיות של ענקית התקשורת העולמית 'סיסקו' זיקה אב-צוק. השניים מעורבים בפרויקט קמא-טק לשילוב חרדים בהייטק ותומכים בארגון.

באירוע אמורים היו להשתתף גם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ובנו חמי פרס ממייסדי קרן ההון סיכון הגדולה בישראל - פיטנגו, אך ברגע האחרון בוטלה השתתפותם באירוע בעקבות מצבו הבריאותי של שמעון פרס.

סגן שגריר ארה"ב בישראל - מר וויליאם גראנט

למרות זאת, שלח נשיא המדינה לשעבר מכתב תמיכה ביזמים ובסטארטאפיסטים החרדים, אותו הקריאה זיקה אב-צוק. פרס כתב כי הוא מברך על השתלבותם של החרדים בתעשיית הייטק הישראלית, וכי קרא על הסטארטאפים החרדים שזכו ושמח לראות את היצירתיות והחדשנות שקיימת בסטארטפים אלה.

גם השגרירות האמריקנית בישראל שרואה את המיזם כחשוב במיוחד וכראוי לתמיכה שלחה את סגן השגריר, מר וויליאם גראנט, שאמר כי "בתוך עשורים ספורים ישראל הגיעה למצב בו היא מעצמה במספר רב של תחומים של מדע וטכנולוגיה, רבים מהנוכחים כאן היו חלק מהמאמץ הטכנולוגי, רבים מהנוכחים כאן בתכנית האקסלרטור יהיו בעתיד חלק מהמאמץ הטכנולוגי הזה. אנחנו בשגרירות האמריקנית גאים להיות שותפים אתכם במאמץ ממנו נהנים שתי המדינות שלנו".

בין המשתתפים הרבים באירוע בלטה מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני. בנוסף השתתפו מנכ"ל סיסקו ישראל בועז מעוז, הממונה על מיזם 'ישראל דיגיטלית' במשרד ראש הממשלה יאיר שינדל, סגן המדען הראשי של משרד הכלכלה אבירם זולטי, ממנהלי קרן ההון סיכון העולמית 'קיינן' יזהר שי ומייסד קבוצת 'ז'רוזלם גלובל ונצרס' שלמה קאליש.

באירוע השתתף גם פרופ׳ אמנון שעשוע, מבכירי ההייטק הישראלי והעולמי, והיזם המצליח ביותר בתולדות מדינת ישראל - המייסד והיו״ר של הסטארטאפ מובילאיי שהונפקה בשנה שעברה בנסדאק ושווי השוק שלה עומד כיום על 12 מיליארד דולר.

פרופ׳ שעשוע שממעט להופיע באירועים ציבוריים, אמר שהוא רואה חשיבות אדירה במיזם קמא-טק ולכן שמח להשתתף באירוע ולהיות שותף בתכנית. בפאנל על הבמה אמר כי לדעתו אירוע מרגש כזה צריך היה לפתוח את כל מהדורות החדשות.

משה פרידמן סיפר כי פרופ' שעשוע היה זה שבעצם הניע את הקמת האקסלרטור באמצעות יעוץ, הכוונה ואף תמיכה כספית במיזמים שיכנסו לתוך האקסלרטור, והוא אף משמש בפועל כיו"ר התכנית. גב׳ אב-צוק ציינה כי תמיכתם של גדולי ההייטק הישראלי כד"ר ורדי ופרופ׳ שעשוע כמו גם ההתגייסות חסרת התקדים של משקיעים גדולים ומנהלים בכירים מכל שדרות ההייטק הישראלי, מחממת את הלב ונותנת תקווה שבאמת עומד לצמוח כאן משהו גדול.

בפאנל המיוחד שהתקיים בהשתתפות בועז מעוז, עדי סופר תאני, ד"ר שלמה קאליש, ד"ר יאיר שינדל ופרופסור אמנון שעשוע, סיפרה מנכ"לית פייסבוק ישראל (בהופעה נדירה מאוד מאז נכנסה לתפקידה לפני כשנה), כי בפגישה שקיימה עם בכירי פייסבוק העולמית בחרה להציג בפניהם דווקא סרטון המציג ילדים חרדים לומדים ב"חיידר" מכיוון שהיא מאמינה כי הדבר הגדול הבא בהייטק הישראלי יצא דווקא מילדי החיידר.

מנכ"לית פייסבוק ישראל - עדי סופר תאני: "נשלב חרדים בפייסבוק"

סופר תאני סיפרה כי הפגישה שקיימה עם יזמי ומייסדי קמא-טק, מוישי פרידמן ואבריימי ווינגוט, הייתה אחת הפגישות המרגשות ביותר בשנה האחרונה מאז מונתה לתפקידה כמנכ"לית פייסבוק ישראל. לדבריה, אם 4 אנשים יכולים לייסד מעצמת אינטרנט מהמחסן הביתי (כוונתה למייסדי פייסבוק, ח.א.), היא בטוחה שגם ילדי "החיידר" החרדים יכולים לייסד את הדבר הגדול הבא שיהפוך למותג בזכות עצמו ולא יימכר לחברות זרות.

סופר תאני הוסיפה כי בפייסבוק יעשו מאמץ לשלב גם מומחים חרדים בתחומי ההייטק השונים בחברה בישראל. אך מפאת העובדה כי מדובר בצוות מצומצם של כ-50 עובדים, לא יכלה להתחייב על שילוב מיידי של הייטקיסטים חרדים בפייסבוק ישראל.

צילום: בני דייטש
צילום: בני דייטש
צילום: בני דייטש
צילום: בני דייטש
צילום: בני דייטש
צילום: בני דייטש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר