נטילת ויטמינים "מעלה את הסיכון למחלות לב וסרטן"

מחקר מקיף מצא כי נטילת כמות גדולה מידי של כדורי ויטמין עלולה לגרום למחלות לב וסרטן, ולמעשה "תוספי תזונה לא ממש מועילים לבריאות, עדיף לאכול מזון בריא" מזהיר רופא מומחה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
עדיף ויטמינים ממזון בריא ולא תוספי תזונה בכדורים (צילום: shutterstock)

רבים מאיתנו נוטלים ויטמינים באמונה שאלה ישפרו את בריאותם ויגנו עליהם מפני מחלות. אך מחקר חדש מצא כי כמות גדולה מהמומלץ של כדורי ויטמין, עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב וסרטן.

מטרתם של תוספי התזונה היא אכן לשפר את הבריאות, אך לצריכה העולה על הכמות היומית המומלצת עשויה להיות השפעה נגדית, אומרים מומחים.

ד"ר טים ביירס מהמרכז לחקר הסרטן באוניברסיטת קולורדו אמר לדיילי-מייל הבריטי: "אנו לא בטוחים עדיין בהשפעות הוויטמינים ברמה המולקולרית, אך בידינו ראיות המוכיחות כי אנשים הנוטלים תוספים תזונתיים יותר מהנדרש, נוטים להיות בעלי סיכון גבוה יותר לפתח סרטן".

לפי שני עשורים, קבעו מומחים כי אכילת פירות וירקות מפחיתה את הסיכון לסרטן, מאז החל ד"ר ביירס לחקור האם נטילת ויטמינים ושאר תוספים מצמצמים עוד יותר את הסיכון לחלות.

למרות שציפו לתוצאות מבטיחות, ממצאי המחקר ואלפי חולים שנבדקו במשך עשר שנים העלו כי התוספים לא הועילו לבריאותם ולמעשה, אנשים שנטלו יותר ויטמינים - חלו בסרטן".

עם זאת, ד"ר ביירס מדגיש כי "זה לא אומר שאנשים צריכים לפחד מנטילת ויטמינים ומינרלים, אם הם נלקחים במינון הנכון. כך או כך, אין תחליף לאוכל טוב ותזונה מאוזנת" מוסיף ביירס.

הממצאים הוצגו בכנס של האגודה האמריקנית לחקר סרטן לשנת 2015.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר