טיפים לאחסון בגדי החורף וארגון הארון לקיץ

הקיץ כבר כאן, אך מדפי הארון עדיין מלאים בסוודרים ומעילים? כך תאחסנו באופן נכון את בגדי החורף עד לפעם הבאה, ותכינו את הארונות לקראת העונה החמה (משפחה, בבית)

דינה פלר | כיכר השבת |
עד לשנה הבאה. הכן הארון לקיץ (צילום: shutterstock)

הקיץ כבר כאן ואנו ניצבים בפני האתגר האחרון שיסמן את המעבר הסופי לעונה החמה: מיון, אחסון והעלאת בגדי החורף למדפים העליונים, כדי לפנות מקום לבגדי הקיץ. קשה לקרוא לזה משימה מענגת או מעוררת השראה, אבל היא חיונית, ולפיכך חשוב לעשות אותה בהקדם ובעיקר בחכמה.

המוטו שעלינו לחרוט על דגלי הסידור שלנו הוא המשפט האלמותי של מרלה סילי, ממציאת שיטת "פליי-ליידי" לניהול משק בית יעיל: "לא ניתן לסדר את הבלגן, מהבלגן ניתן רק להיפטר".

בפועל זה אומר שאין שום הגיון בניסיון לדחוס את כל מה שנופל עלינו ממדפי הארון החורפי לכל פינה פנויה בבית, גם אם הפעילות הזאת מלווה במחשבות מרגיעות נוסח "לקראת עונת החורף הבאה אבדוק מה אנחנו באמת צריכים". אין שום טעם לאחסן דברים שאנחנו לא באמת צריכים. השיטה הנהוגה היא לחלק את כל הבגדים לשלוש קבוצות:

1. בגדים שאנחנו משתמשים בהם באופן קבוע - עוברים לאחסון.

2. בגדים שלא לבשנו במשך כל העונה, אבל הם עדיין טובים - נתרמים לנזקקים.

3. בגדים קרועים, מוכתמים או במצב גרוע שלא מתאימים גם לתרומה - נשלחים לפח.

כשממיינים את בגדי הילדים, הקבוצה השלישית תמיד גדולה מהצפוי. אם במשך השבועות האחרונים לא הצלחתם להוריד את הכתם או שלא מצאתם זמן לתקן את הבגד, אין טעם לצפות שהנס הזה יקרה לקראת השנה הבאה.

אמנם, כשהדבר נוגע לבגדים שלנו, מדובר במשימה עוד יותר כואבת, היות ועלינו להביט לאמת בעיניים ולהודות בכך שחלק מהבגדים כבר לא תואמים את המידה שלנו או שפשוט מדובר בקניה לא מוצלחת מלכתחילה, אך אחסון בגדים לא מתאימים לא ישפר את גזרתנו, לא יקל על ייסורי המצפון שלנו, ורק יתפוס מקום יקר בבית ויצור תחושה של עומס ובלגן.

הכנת הבגדים לאחסון ארוך

לאחר מיון הבגדים חשוב להכין אותם לאחסון ארוך. הכלל הוא שלמקום האחסון מועברים אך ורק בגדים נקיים ויבשים. אין דבר מתסכל יותר מלהוציא סוודר בתחילת החורף ולגלות שהוא מלוכלך ולא מתאים לשימוש מידי. יתרה מזו, כל לכלוך, כתם או שארית דבוקה לבגד היא מקום פוטנציאלי להתפתחות עובש שעלול להרוס לא רק את הבגד המלוכלך, אלא גם את הבגדים ששהו לידו.

חשוב לזכור כי הצורך בניקיון וייבוש הפריטים מתייחס לא רק לבגדים, אלא גם לנעליים. הנעליים נכנסות לקופסאות רק כשהן נקיות ויבשות לגמרי מבפנים ומבחוץ. וכן, גם מקום האחסון צריך להיות יבש.

רוצים להוציא בעונה הבאה בגדים ריחניים? הכניסו בין הבגדים פריט ריחני קטן: סבון, דפי ריח, שקיות בד עם עלים ריחניים או אפילו בקבוקונים ישנים של בושם נעים.

איך לאחסן את הבגדים

אחרי מיון הבגדים וניקיונם, מקפלים את הבגדים ומעבירים לשקיות וואקום אטומות - הכי נוחות, אך לא זולות במיוחד. ניתן להכין שקיות דומות גם בעזרת שקיות ניילון חזקות שנאטמות היטב בעזרת גומי. אחסון הבגדים בתוך שקיות אטומות מונע מהבגדים להיפגע מעש, אבק ושאר מזיקים שבעץ.

חלוקת הבגדים בין השקיות תהיה לפי שמות בני המשפחה, סוג הבגד או כל חלוקה נוחה אחרת. כך או כך, חשוב לרשום באופן ברור מה נמצא בכל שקית או קופסה כדי לייעל את תהליך הורדת הבגדים בחורף הבא.

קיץ בריא!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר