סודן: פושע המלחמה נבחר שוב לנשיא

נשיא סודן עומר אל באשיר שנאשם בביצוע פשעי מלחמה, נבחר שוב לתפקיד הנשיא ברוב של תשעים וארבעה אחוזים מקולות הבוחרים. "סודן היא מדינה חופשית" אמר לתומכיו (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
עומר אל -באשיר (נחלת הכלל)

פושע המלחמה שוב נבחר לנשיא: נשיא סודן עומר אל באשיר שנאשם בביצוע פשעי מלחמה, נבחר שוב לתפקיד הנשיא ברוב של תשעים וארבעה אחוזים מקולות הבוחרים.

בכך, ימשיך אל באשיר את כהונתו הארוכה שהחלה בשנת 1989. מתנגדיו של אל באשיר טוענים לזיופים בבחירות שנערכו בתחילת החודש ואף למניעת גישה של מצביעים רבים לקלפיות.

"מפלגת הקונגרס הלאומי" בראשותו של אל באשיר בן ה-71 זכתה ב-323 מתוך 426 מושבים בפרלמנט בחרטום. ועדת הבחירות בסודן עדכנה כי שיעור ההצבעה בבחירות עמד על 46.4 אחוזים. לעומת זאת, משקיפים מהאיחוד האפריקני טענו כי רק כ-35 מבעלי זכות הבחירות השתתפו בבחירות.

בנאום שנשא בפני תומכיו אמר הנשיא אל באשיר כי "העם הסודני נתן בבחירות האלה לעולם שיעור באתיקה, הוא נתן לעולם שיעור ביושרה. איננו מקבלים את הפיקוח או את התכתיבים של אחרים. סודן היא מדינה חופשית ולא נקבל הוראות מאחרים".

עבד אל-ווהאב, מומחה לסודן באוניברסיטת ווסטמינסטר אמר ל"רויטרס" כי "ההצבעה לא עניינה את הבוחרים או לא משכה תשומת לב רבה משום שהם לא ראו בבחירות דבר אמיתי. אפילו תומכי הממשלה לא חשבו שחשוב בשבילם ללכת לקלפי משום שידעו מי ינצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר