עוקץ המיליונים

דיווח: "יעקב דומב ניהל אורח חיים ראוותני"

"עוקץ המיליונים" מעסיק את העיתונות הכלכלית שמדווח על אורח החיים הראוותני של יעקב דומב שגיס סכומי כסף תוך הבטחה לתשואה גבוהה. והאם ארגוני פשע גם מעורבים? (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המשרד של יעקב דומב בבני ברק (צילום: כיכר השבת)

"עוקץ המליונים" בו נפלו בפח מאות משפחות חרדיות, לצד ארגונים ובעלי ציינג'ים ממשיך להסעיר את הציבור החרדי כאשר גם העיתונות הכלכלית מגלה עניין בפרשה.

הבוקר (ראשון) מדווח העיתון 'דה מרקר' כי איש העסקים יעקב דומב שעל פי החשד נמלט מהארץ כשהוא מותיר אחריו חובות של בין 50 ל-80 מיליון שקלים, עסק לפרנסתו בשנים האחרונות בחלפנות ובמסגרת זו הפעיל גם שירות ניכיון צ'קים ואף הלוואות בשוק האפור.

קרא עוד על "עוקץ המיליונים":

לפי הדיווח בעיתון, דומב גייס מאברכים חרדים סכומים גבוהים תוך מתן הבטחה לתשואה של 2.5 אחוז לחודש ולאחר מכן התחייב אף ל-5 אחוזי ריבית.

לדברי עו"ד רענן גל, היקף החובות המדוייק אינו ידוע אך יש משפחות שהפסידו 200 אלף שקלים ומאידך ארגון גדול אף הפסיד 9 מיליון שקלים אותם השקיע אצל דומב.

העיתון מדווח כי פעילותו של דומב נחלקה לשניים כאשר מחלק מהמשקיעים הוא גייס סכומים גבוהים תמורת ריבית ותשואה גבוהה ואילו בחלק אחר של עסקיו ניהל שירות של ניכיון צ'יקים כאשר החשד הינו שהציג למשקיעיו מסמכים מזוייפים שעל פיהם הצ'קים מבוטחים ע"י חברת ביטוח.

דומב עצמו ועובד שהיה צמוד אליו ניהלו לדברי שכניו אורח חיים ראוותני ואף נסעו ברכבי יוקרה.

עו"ד אלקנה בישיץ אומר ל'דה מרקר' כי כי לא ידעו לו האם היו מעורבים בפעילות הזו גם ארגוני פשע. "יש שמועות שגם גורמים עבריינים או שקשורים לגורמים עבריינים מעורבים בזה. לי לא ידוע", הוא אומר.

בשיחה עם "כיכר השבת" העריך עו"ד בישיץ כי הסיכויים שהמשקיעים יקבלו את כספם בחזרה הינם נמוכים ביותר." כל מי שמלווה בריבית כה גבוהה לוקח את הסיכון הזה ואין מה לעשות. הם לקחו בחשבון שכמו שהם יכולים להרוויח הם גם עלולים להפסיד", אומר בישיץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר