פלורידה

חסיד, רוצה משרה אצל השריף המקומי? תגלח את זקנך

יהודי חסידי שהגיש מועמדות לתפקיד במשרד השריף המקומי בפלורידה נענה בשלילה בשל זקנו וכיפתו. לאחר בקשתו לאפשר לו לגדל זקן, הוא חווה מסע הטרדות מצד עמיתיו (מהעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

בנימין ניומרק, חסיד אמריקני, טוען כי משטרת פלורידה חייבה אותו לגלח את זקנו וללכת ללא כיפה. בשבוע שעבר הוא הגיש תביעה לבית משפט במאיירס וטען כי בשל אמונתו הדתית הוא הועבר מעבודתו כחבר בצוות השריף המקומי לתפקיד של טכנאי וספג אמירות משפילות. כך דווח ב-ynet יהדות.

התביעה הוגשה לאחר שתלונתו של ניומרק התבררה כמוצדקת בפני נציבות שוויון הזדמנויות בתעסוקה. ננסי אבודו, מנהלת משפטית ב"אגודה לזכויות האזרח בפלורידה" תומכת במאבקו. בראיון לרשת "NBC2" אמרה אבודו: "הדרך שבה טופל ניומרק על ידי משרד השריף המקומי של מחוז קולייר, לחלוטין איננה מקובלת".

לדבריה: "לכולנו יש את הזכויות לאמונה דתית משלנו. היכולת לשרת את הציבור בכבוד, לא צריכה להיות תלויה באמונה כזאת או אחרת".

בכתב בתביעה שהגיש ניומרק מובאים מקרים רבים משנת 2009 ועד 2015, בהם חווה לטענתו הטרדות על רקע אמונתו הדתית. כמו כן, בקשותיו לא לגלח את זקנו, לחבוש כיפה ולצאת לחופשות בפסח וביום כיפורים נענו בשלילה על ידי האחראים.

ניומרק סיפר כי לאחר שהציג את הבקשות להתחשב באמונתו, משרד השריף המקומי החל להטריד ולהשפיל אותו. כך הוא כונה על ידי הצוות "יהודי קטן שעיר ומוזר", צלב קרס צוייר מחוץ לתאו והוא נשאל שאלות פוגעניות.

בשנת 2012 התפנתה משרת קצין תאי מעצר בבתי המשפט אליה ביקש ניומרק להתקבל, אולם בשל אי עמידתו בתנאי הזקן והכיפה הוא נדחה. במשרד השריף המקומי אמרו כי "התוצאה תוכרע בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר