ראש הממשלה: "אמשיך להוביל את רפורמת האינטרנט הביתי"

לאחר פיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, שהוביל בחודשים האחרונים מלחמה חסרת תקדים נגד ענקית התקשורת הישראלית 'בזק'. מודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו (שר התקשורת בפועל) כי ימשיך להוביל את מהפיכת האינטרנט "שתזכה לגיבוי מלא".

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מה עומד מאחורי פיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת? יומיים לאחר שפיטר ראש ממשלת ישראל ושר התקשורת בפועל בנימין נתניהו את מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, הודיע היום (שלישי) ראש הממשלה כי ימשיך להוביל את רפורמת האינטרנט הקווי (רפורמת הפס הרחב). בהודעה שהוציא משרד התקשורת הנכתב כי ראש הממשלה הודיע ש "רפורמת השוק הסיטונאי תמשיך לזכות לגיבוי מלא ולתמיכה חד משמעית שלי".

בהודעה שהוציא משרד התקשורת בנושא נכתב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל כראש ממשלה וכשר אוצר את הרפורמות הגדולות במשק הישראלי בשני העשורים האחרונים, והוא זה שפתח אותו לתחרות".

"כך גם בתחום התקשורת - נתניהו הוביל כראש ממשלה יחד עם שרי התקשורת: כחלון וארדן רפורמות מבניות שקידמו את התחרות בתחומי התקשורת הקווית, התקשורת הסלולארית, האינטרנט, השיחות הבינלאומיות, תשתיות התקשורת, רשות השידור ועוד".

עוד נכתב כי "ראש הממשלה מתכוון להמשיך במדיניות זו בנחישות רבה גם במסגרת תפקידו כשר התקשורת. ראש הממשלה תומך ברפורמת השוק הסיטונאי, שקודמה בממשלת נתניהו הקודמת, וימשיך להוביל את הגברת התחרות והוזלת המחירים של שיחות הטלפון הקווי וחבילות האינטרנט הביתי המוצעות לציבור".

"רפורמת "השוק הסיטונאי" – הפס הרחב, זכתה ותמשיך לזכות לגיבוי מלא ולתמיכה חד משמעית של ראש הממשלה, כחלק משורה ארוכה של מהלכים להורדת יוקר המחיה במדינת ישראל".

למה פוטר מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר?

כאמור, מנכ"ל המשרד פוטר בשיחה טלפונית, כשעל פי הדיווחים גם אופיר אקוניס המשמש כשר במשרד התקשורת לא ידע על כוונת נתניהו ועודכן בכך מהתקשורת. דבר פיטוריו של ברגר, ששימש בעבר כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת פרטנר ואינו מקורב פוליטית לליכוד או לארדן, הפתיע גורמים רבים בעולם התקשורת.

ברגר הוביל בחודשים האחרונים מלחמה חסרת פשרות מול חברת בזק, ונקט בצעדים חסרי תקדים כנגד החברה. לטענת בכירים במשרד התקשורת בזק תקעה מקלות בגלגלי רפורמת הפס הרחב בכוונה תחילה. על פי הערכות משרד התקשורת, רפורמת הפס הרחב אמורה לפגוע מבזק באופן חסר תקדים ולגרום לה לגריעת כ-600,000 לקוחות ולהורדת מחירי האינטרנט הביתי.

בעל השליטה בחברת בזק הוא שאול אלוביץ, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות פיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת, שנחשב לאחד המנכ"לים הטובים ביותר שהיו למשרד התקשורת, השמיעו גורמים המעורים בנושא חשש של ממש לגורלה של רפורמת הפס הרחב שהובלה על ידי ברגר, כשגורמים שונים קישרו בין הפיטורין למלחמה חסרת התקדים שניהל ברגר מול ענקית התקשורת הישראלית - 'בזק'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר