סמסונג הפרה פטנטים של אפל אך תינצל מהקנס הגבוה

בית משפט לערעורים בוושינגטון קבע כי סמסונג אמנם הפרה את הפטנט שרשמה אפל בנושא העיצוב, אך לא הזיקה לאפל בהפרת הפטנט. המשמעות: גובה הקנס שספגה יירד (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפרה פטנטים אך לא פגעה באפל: ענקיות הטכנולוגיה סמסונג ואפל אמנם חתמו על הסכם להפסקת תביעות פטנטים הדדיות, אך משפט התביעה של אפל בגין טענה על הפרת פטנטים בעיצוב מכשיר טלפון מלבני עם פינות מעוגלות עדיין נמשך בארצות הברית. כעת קבע בית משפט לערעורים בוושינגטון כי סמסונג אמנם הפרה את הפטנט שרשמה אפל בנושא, אך לא הזיקה לאפל בהפרת הפטנט.

בית המשפט קבע כי חברת אפל לא יכולה לטעון כי יצירת מכשירי טלפון חכמים בצורה מלבנית עם פינות מעוגלות פגעה בכוח המותג של אפל ושל מוצר הדגל שלה - אייפון. משמעות הפסיקה היא שהקנס הגבוה אותה ספגה החברה יוכל לרדת כעת משמעותית בעד 40% לקנס בגובה 548 מיליוני דולרים.

על פי הפסיקה המקורית נקבע כי סמסונג תפצה את אפל בקנס בגובה של לא פחות מ-2.2 מיליארדי דולרים, אלא שלאחר שערערה החברה על הקנס הגבוה זכתה להפחתת הקנס לסכום של כ-930 מיליוני דולרים.

בסמסונג טענו במהלך הערעור כי לא מדובר כלל בפטנט מכיוון שמדובר בעיצוב בסיסי, ובכל מקרה טענה החברה כי לא סביר שהיא תשלם סכום כה גבוה על כך שיצרה מכשיר עם מסך מגע, בעיצוב רבוע ופינות מעוגלות. מנגד טענה אפל בהודעה שהוציאה לעיתונות כי מדובר ביום חשוב עבור כל מי שמעריך עיצוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר