נחשפה תוכנית ה-NSA להשתלטות על חנויות האפליקציות

מסמכים חדשים שחשף אדוארד סנאודם מציגים תכנית של ה-NSA להשתלטות על סמארטפוני האנדרואיד באמצעות חדירה לחנויות אפליקציות שונות. לא ברור אם התכנית אכן בוצעה (דיגיטל, חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
סמארטפון (צילום: shutterstock)

האם ה-NSA ביצע השתלטות על חנויות האפליקציות לאנדרואיד? מסמכים חדשים שנחשפו במסגרת חשיפות הענק של בכיר ה-NSA לשעבר, אדוארד סנודאן, מלמדים על תכנית סודית של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי - סוכנות הביון הדיגיטלית הגדולה בעולם, להשתלטות עוינת על כלל מכשירי האנדרואיד בעולם באמצעות חדירה לשרתיהן של חנויות האפליקציות הבולטות לאנדרואיד.

על פי המסמכים, ב-NSA תכננו לבצע השתלטות על חנות האפליקציות של גוגל - Google Pley, ועל חנות האפליקציות של סמסונג, ובאמצעות ההשתלטות תכננו לאפשר שליטה מרחוק על כל מכשירי האנדרואיד בעולם, שמחויבים לעבוד מול חנות האפליקציות של גוגל, ובמכשירי סמסונג גם מול חנות האפליקציות שלה.

על פי המסמכים, ההשתלטות תוכננה להתבצע על ידי חדירה לשרתי חנויות האפליקציות והזרקת קודים נגועים לשרתים שידביקו את כלל המשתמשים בווירוסים מתוחכמים מבית היוצר של הסוכנות לביטחון לאומי.

הווירוסים מאפשרים שאיבת נתונים מלאה מהטלפון הסלולרי, כמו גם השתלת הודעות ותכנות נוספות ללא ידיעת המשתמשים. כשהדבר גם מאפשר שתילת הודעות פיקטיביות במכשירי האנדרואיד למטרות שונות, ביניהם גם זריעת דיס אינפורמציה בקרב האויב.

התכנית הסודית שנחשפה זכתה לשם "irritant horn" (קרן הגירוי), ועל פי מסמכים שנחשפו, בNSA גם מצאו פרצות אבטחה משמעותיות בדפדפן UC לאנדרואיד, שנחשב פופולרי מאוד במדינות אסיה - מדינות בהם יש ל-NSA אינטרסים רבים. דפדפן UC זכה למאות מיליוני הורדות מחנות גוגל פליי, וחוקרים שבדקו אותו לאחרונה מצהירים כי בדפדפן נמצאו פרצות אבטחה מהותיות.

לא ברור אם התכנית שנכתבה בשנים 2011 ו-2012 יצאה בסופו של דבר לפועל, ולא ברור אם התכנית עדיין נמצאת בתוקף או האם בגוגל וסמסונג טיפלו כראוי בפרצות האבטחה החמורות ביותר בהם נעשה שימוש בתכנית. אך מדובר ללא ספק במידע מטריד ביותר עבור משתמשי האנדרואיד ברחבי העולם - ששוב מאבדים אמון בפרטיות שיכולות ענקיות הטכנולוגיה לספק למשתמשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר