ירושלים: ברקת יקיים דיון עם ראשי מנהלים בנוגע לספורטק החדש

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת יקיים דיון מיוחד עם ראשי המנהלים הקהילתיים בעיר במטרה לשמוע את טענותיהם נגד הקמתו של הספורטק החדש לו מתנגד הציבור החרדי בעיר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ברקת עם רוזנשטיין ודייטש, הצהריים (צילום: באדיבות המצלם)

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע היום (שני) כי החליט לקיים דיון עם ראשי המנהלים הקהילתיים בעיר במטרה לשמוע את טענותיהם בנוגע למתחם מרכז ספורט נופש בילוי ופנאי ב"ספורטק עמק הארזים" שעורר עימות עם החרדים.

המרכז המדובר צפוי להיות מוקם במרכז השכונות החרדיות בצפון ירושלים והתושבים חוששים כי צביון השכונות ישתנה. לטענת אחד מהם, ממובילי המאבק: "בנייתו עלולה להביא לחילול שבת, פריצות ותנועה שתשנה את האזור".

היום הגיע ראש העיר לסיכום עם חבר המועצה שלמה רוזנשטיין לפיו מנכ"ל העירייה ייפגש מחר עם יו"ר המנהליים הקהילתיים משכונות רוממה, רמות וגבעת שאול בכדי לשמוע את טענותיהם והערותיהם על התוכנית.

עוד הודיע ראש העיר, כי הדיון שיתקיים בעתיד על הנושא יהיה רק על שלב א' של התוכנית ורק בהמשך ידונו שאר חלקי התוכנית וזאת בתיאום עם הסיעות החרדיות. לאור זאת, הסעיף יועבר מדיון בוועדת הכספים לישיבת המועצה שתתקיים ביום חמישי.

בתחילת החודש נפגשו סגן ראש העיר צביקה כהן וחבר המועצה שלמה רוזנשטיין עם ראש העיר ניר ברקת בלשכתו. בפגישה דנו הצדדים כיצד ניתן למנוע את הקמתו במתוכנת הנוכחית שעוררה סערה ומתיחות רבה עם רבני שכונות הצפון ותושביהם. חבר המועצה רוזנשטיין אמר אז ל"כיכר השבת" כי בפגישה החליט ראש העיר לדחות את הדיון ולדון בחלופות שונות שיביאו לסיום הסאגה.

אחד העסקנים שמתנגדים להקמת המרכז אמר ל"כיכר השבת" כי "בנייתו עלולה לשנות גם את המתרחש באזור התעשייה 'הר חוצבים' שלהערכתנו עלול להיות מושפע מכך. הם אולי גם ירצו לפתוח את שעריהם בשבת ומכך אנחנו חוששים".

"אנחנו מתכננים מאבק ציבורי חסר תקדים" כך לדבריו, "עד להורדת הרעיון מסדר היום. אנחנו עדיין לא יודעים כיצד ניאבק אבל הכול פתוח על השולחן. אנחנו לא יודעים להיכן זה יגיע, אך אנחנו מוכנים למאבק ארוך וקשה".

לפני חודשים ספורים רבנים בכירים בירושלים חתמו על מכתב כנגד המהלך. בין היתר הופיע חתימתם של רבנים רבים בהם הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הגאון רבי בן ציון מוצפי, הגאון הרב אליהו אבא שאול, ראש ישיבת אור לציון ורב שכונות הצפון בירושלים, הגאון הרב שלמה ניימן רב שכונת רמות והגאון הרב נפתלי קופשיץ, רב בית המדרש וקהילת חניכי הישיבות רוממה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר