סאגת ה'ספורטק': ברקת דחה את הדיון בהעברת התקציב

שעות לאחר הפרסום בנושא ב"כיכר השבת", ראש עיריית ירושלים ניר ברקת דחה בחודש את הדיון בהעברת תקציב שנוי במחלוקת של עשרות מיליונים לספורטק עמק הארזים (מקומי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הנציגים החרדים עם ברקת (באדיבות המצלם)

המאבק החרדי בספורטק: דיון בוועדת הכספים של עיריית ירושלים שאמור היה להתקיים ביום ראשון הקרוב ובו חברי הוועדה היו צריכים לאשר תקציב של עשרות מיליוני שקלים לפיתוח מרכז ספורט נופש בילוי ופנאי במרכז השכונות "ספורטק עמק הארזים" - בוטל, וזאת לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על החשש מפגיעה בצביון השכונות.

המרכז המדובר צפוי להיות מוקם במרכז השכונות החרדיות בצפון ירושלים והתושבים חוששים כי צביון השכונות ישתנה. לטענת אחד מהם, ממובילי המאבק: "בנייתו עלולה להביא לחילול שבת, פריצות ותנועה שתשנה את האזור".

לאחר הפרסום בנושא, נפגשו סגן ראש העיר צביקה כהן וחבר המועצה שלמה רוזנשטיין עם ראש העיר ניר ברקת בלשכתו. במהלך הפגישה דנו הצדדים כיצד ניתן למנוע את הקמתו במתוכנת הנוכחית שעוררה סערה ומתיחות רבה עם רבני שכונות הצפון ותושביהם.

חבר המועצה רוזנשטיין אמר ל"כיכר השבת" כי בפגישה החליט ראש העיר לדחות את הדיון לעוד חודש ימים כשבמהלך הימים הללו ידונו הצדדים בחלופות שונות שיביאו לסיום הסאגה. אחד העסקנים שמתנגדים להקמת המרכז אמר ל"כיכר השבת" כי "בנייתו עלולה לשנות גם את המתרחש באזור התעשייה 'הר חוצבים' שלהערכתנו עלול להיות מושפע מכך. הם אולי גם ירצו לפתוח את שעריהם בשבת ומכך אנחנו חוששים".

"אנחנו מתכננים מאבק ציבורי חסר תקדים" כך לדבריו, "עד להורדת הרעיון מסדר היום. אנחנו עדיין לא יודעים כיצד ניאבק אבל הכול פתוח על השולחן. אנחנו לא יודעים להיכן זה יגיע, אך אנחנו מוכנים למאבק ארוך וקשה".

לפני חודשים ספורים רבנים בכירים בירושלים חתמו על מכתב כנגד המהלך. בין היתר הופיע חתימתם של רבנים רבים בהם הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הגאון רבי בן ציון מוצפי, הגאון הרב אליהו אבא שאול, ראש ישיבת אור לציון ורב שכונות הצפון בירושלים, הגאון הרב שלמה ניימן רב שכונת רמות והגאון הרב נפתלי קופשיץ, רב בית המדרש וקהילת חניכי הישיבות רוממה.

בפתח המכתב נכתב: "נחרדנו לשמוע בצער ובתדהמה על התכניות המקודמות בימים אלו להקמת "ספורטק- עמק הארזים", בלב ליבו של צפון מערב העיר ירושלים עיה"ק תובב"א, כאשר השכונות המקיפות אזור זה רוממה, שכונות הצפון, סנהדריה, רמת שלמה ורמות הינם שומרי תורה ומצוות מובהקות, מסולתה ומשמנה של היהדות החרדית בארה"ק".

הרבנים כתבו כי "תכנית זו של מתחם ספורט ענק המיועדת לכלל האוכלוסייה הינה פרצה חמורה ותקדים לחילול שבת קודש המוני ופריצות ח"ו באזור זה. כמו-כן בכוחו של מרכז ספורט זה, לשנות את צביונו המיוחד של האזור כולו, להשפיע בכך על צביון פרויקטים חדשים המתוכננים להיבנות על יד, ואף על אופיו של אזור התעשייה הר-חוצבים הסמוך ולגרום לחיכוך מיותר בין סוגי אוכלוסיות השונים במהותם וליצור מתיחות מיותרת".

לטענתם "ישנה תוכנית לאכלס באזור זה מאות משפחות של אנשי כוחות הביטחון, בתוככי השכונות החרדיות דווקא". בשל כך כותבים הרבנים, "אנו מוחים בכל תוקף על רעיונות אלו ואחרים שמטרתם לפגוע בציבור שומרי התורה והמצוות ולשנות את אופיו המיוחד של אזור השכונות הקדושות המתנוססות לתפארה בתוככי ירושלים עיר קדשינו. אנא, עשו ככל אשר לאל ידכם למנוע פרצות אלו והדומים להם, ואדרבה יש להוסיף ולהרבות ככל שניתן שטחי ציבור לענות על הצרכים המרובים של תושבי שכונות אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר