'סטטוסים מצייצים' הגישה תביעה נגד 'פייסבוק': "פעלו בחוסר תום לב"

חודשים ספורים לאחר שפייסבוק הורידה את העמוד הפופולרי - "סטטוסים מצייצים", אבי לן ועדי בנטוב הגישו תביעה נגד חברת פייסבוק בדרישה להשיב את העמוד לפעילות (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום מסך )

"סטטוסים מצייצים" נגד פייסבוק: חודשים ספורים לאחר שפייסבוק הורידה את העמוד הפופולרי של אנשי התקשורת אבי לן ועדי בנטוב - "סטטוסים מצייצים", הגישו הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד חברת פייסבוק העולמית, פייסבוק אירלנד ופייסבוק ישראל.

בתביעה דורשים לן ובנטוב להשיב את העמוד לפעילות, במקביל תובעים מהרשת החברתית הגדולה בעולם סכום של 250,000 שקלים.

בכתב התביעה טוענים מפעילי העמוד הפופולרי שנמחק מפייסבוק כי הרשת החברתית כלל לא בדקה לעומק את הטענות שהועלו נגדה בכתבות שונות, כשלטענתם, מבדיקה שהם ביצעו בתנאי השימוש בפייסבוק עולה כי העמוד לא עבר על תנאי המשתמש ולכן לא הייתה עילה לסגור את מה שהם מכנים "מפעל חייהם".

בתביעה, מגוללים מנהלי העמוד טענות קשות על פייסבוק, כשהם מצהירים כי לא קיבלו הודעה על מחיקת העמוד בתחילה, וכי הדבר נודע להם מעיתונאים שהתקשרו לברר מדוע העמוד אינו זמין. רק בצהרי היום, שעות לאחר שהעמוד הוסר, קיבלו המפעילים הודעת דוא"ל שמתריעה על כך שהעמוד הפר את תנאי המשתמש ולאחר מכן קיבלו הודעה כי בהמשך להודעה הקודמת העמוד הוסר.

לאחר שהעמוד הוסר, ולאחר שהטיחו ביקורת קשה נגד חברת פייסבוק ונגד מנכ"לית פייסבוק ישראל - עד סופר תאני, גם הפרופילים האישיים שלהם הושעו למשך תקופה של 30 יום כשלטענת התובעים הדבר גרם להם לנזק מכיוון שלא יכלו להגיב לטענות שהועלו נגדם בערוץ הישיר שהם פתחו עם הקהל.

בכתב התביעה כתבו לן ובנטוב כי "פייסבוק הינה המאשים, השופט, והתליין, ואפילו זכות בסיסית לתת לתובעים להשמיע את טענותיהם בטרם גזרה את דינם לא נתנה טרם העונש האכזרי. התובעים פנו אל מנכ"לית פייסבוק ישראל, גב' עדי סופר-תאני, אך זו סירבה לשוחח עמם וניתקה את השיחה עמם בטריקת הטלפון, ולאחר מכן התעלמה מהודעות ששלחו אליה".

התובעים מוסיפים כי "במקביל להחרמת התובעים, התראיינה מנכ"ל פייסבוק ישראל בתקשורת והעבירה ביקורת על פעילותם. יצוין, כי הנתבעת אינה מפרסמת פרטים ליצירת קשר עמה המאפשרים לשוחח עם גורם אנושי, אלא ניתן רק ליצור קשר עם מענה אוטומטי ובאמצעות טופס יצירת קשר באתר, אשר ספק רב אם הפניות הנעשות באופן זה נבדקות גם כן על ידי גורם אנושי ולא באופן ממוחשב".

מפייסבוק ישראל ביקשו שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר