בית המשפט דחה את עתירת 'פלאפון': תשלם 600,000 ש"ח והוצאות משפט

בית המשפט דחה את עתירת חברת פלאפון נגד עיצום כספי בסך 599,830 שהוטל עליה על ידי משרד התקשורת וחייב את החברה לשאת גם בהוצאות משפט בסך 20,000 ש"ח (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
מרכז מכירות של חברת פלאפון, ארכיון (צילום: פלאש 90)

משרד התקשורת הודיע היום (רביעי) כי בית המשפט דחה את עתירת חברת פלאפון בנושא עיצום כספי בסך 599,830 שקלים שהטיל עליה משרד התקשורת לפני כשנה, בגין הפרה של הוראות הרישיונות בנושא הזמנת שירות של ספקי תוכן.

בית המשפט מתח ביקורת על החברה. שופט בית המשפט המחוזי - אליהו בכר כתב בהכרעת פסק הדין כי: "טוב תעשה העותרת, כמו כל בעל רישיון עפ"י חוק התקשורת, לו תהא ערה עד למאוד לסכנות ולדרכי החתחתים העומדות בפני מנוי במהלך שימוש באותה פלטפורמה הנמסרת לטובת קבלת שירותים חיצוניים מעבר לאלה המסופקים לו ע"י בעל הרישיון עצמו, שכן לא מעט מנויים נכוו בדרכם לשירות בו לא חפצו או לא הבינו די את השלכות השימוש בו". בנוסף לדחיית העתירה, בית המשפט הטיל על העותרת תשלום הוצאות בסך 20,000 ש"ח.

חברות הסלולר מאפשרות צריכה של שירותי תוכן למיניהם (כגון: מענה לשאלות טריוויה לצורך השתתפות בהגרלות פרסים וכו') למנויים שביקשו אפשרות גישה לשירותים אלה. התשלום עבור שירותים אלה, מבוצע באמצעות חשבון הטלפון הסלולרי החודשי של מנוי.

משרד התקשורת קבע הוראות ברישיונות של חברות הסלולר, לעניין אופן ההזמנה והרישום לשירותים אלה באתרי אינטרנט של ספקי תוכן, וזאת לצורך הגברת השקיפות כלפי המנוי במהלך הזמנת השירות, ובמטרה לאמת את זהות מזמין השירות. על פי ההוראות, החברות מחויבות בין היתר, לשלוח למנוי במהלך הרישום מסרונים שיכללו פרטים שונים לגבי השירות: מהות השירות, תעריפיו, ודרכי הפנייה האפשריות לצורך הסרת השירות.

במסגרת פעולות פיקוח שביצע משרד התקשורת, נמצא כי חברות הסלולר, ובהן חברת פלאפון, לא שלחו למנויים מסרונים ובהם פרטים לגבי השירות, לרבות מחירו ועוד, כנדרש על פי הרשיונות. על כן, הטיל המשרד עיצום כספי בסך 599,830 ש"ח על חברת פלאפון.

לפני מספר חודשים עתרה חברת פלאפון כנגד החלטת משרד התקשורת לבית המשפט. בית המשפט בחן לעומק את העתירה ובחר לדחות אותה, וכמו כן, לחייב את העותרת בהוצאות משפט.

ממשרד התקשורת נמסר כי המשרד ימשיך לפקח ולאכוף את קיום הוראות הרישיון והחוק מצד חברות התקשורת, וזאת במטרה להגן על זכויות הצרכנים.

מחברת מפלאפון נמסר כי מדובר בסוגיה משפטית והחברה לומדת את הנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר