גוגל מפציצה בהכרזות: מערכות הפעלה חדשות, ענן לתמונות ללא הגבלה

שנה לאחר שהשיקה את אנדרואיד לוליפופ, משיקה ענקית האינטרנט גוגל את אנדרואיד M - עם ניהול אפליקציות חכם יותר, מערכת תשלומים חדשה שהולכת על הראש של אפל וניהול צריכת חשמל טובה יותר - הכירו את האנדרואיד החדשה. וגם: כבר מעתה תוכלו לשמור ולשתף את כל התמונות ללא הגבלה כלל (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
שירות התמונות החדש של גוגל, בלי הגבלת כמות (צילום: גוגל)

גוגל משיקה את אנדרואיד M: ענקית האינטרנט גוגל השיקה הערב (חמישי) בכנס המפתחים שלה I/O את מערכת ההפעלה החדשה למכשירים ניידים - אנדרואיד M.

השינוי הראשון שמציגה החברה היא השבתו של ממשק השליטה בהרשאות האפליקציות. כך יוכלו המשתמשים להגדיר איזה הרשאות להעניק לאפליקציה ולמנוע הרשאות מוגזמות. בנוסף, בפעם הראשונה שתבקש האפליקציה לעשות שימוש בה. למשל, בהפעלת המיקרופון בווטסאפ תוצג למשתמש אפשרות לאשר או לדחות את הבקשה לגישה למיקרופון.

ניהול הרשאות דינמי (צילום: גוגל)

לאחר שהמשתמש מאשר את ההרשאות, הוא יוכל לגשת לתפריט הייחודי ולבטל את ההרשאות שהוא אינו מעוניין להעניק לאפליקציה. במקביל, יוכלו המשתמשים לבדוק את כל ההרשאות לגישה לחיישן המבוקש - לדוגמה מיקרופון או GPS, שם יוכל המשתמש לראות את כל האפליקציות המורשות, ולמנוע גישה לאפליקציות שהוא אינו מעוניין שיקבלו גישה לחיישן הספציפי.

חיבור מושלם בין האפליקציות

שיפור משמעותי שביצעה החברה הוא החיבור בין האפליקציות השונות בכלל ובין דפדפן כרום לאפליקציות בפרט. באנדרואיד M יוכלו המפתחים להטמיע את דפדפן כרום באפליקציות, כשהדפדפן יוטמע באפליקציה ויראה כמו מסך הדפדפן המשמש כיום באפליקציות. כל החשבונות המחוברים לגוגל כרום יהיו פתוחים גם באפליקציות עצמן.

במקביל, פיתחה החברה מנגנון אימות ייחודי לאפליקציות, כך שאפליקציות שמבקשות לפתוח לינקים מסוימים, כמו למשל אפליקציית פייסבוק שתבקש לפתוח את כל הלינקים לאתר פייסבוק, יוכלו להטמיע בשרתים אימות כי האפליקציה אכן שייכת לכתובת המבוקשת, מה שיפתח באופן אוטומטי את הלינקים הרלוונטיים, ללא צורך בבקשת אישור מהמשתמש.

התממשקות עם כרום (צילום: גוגל)

Android Pay

החברה גם השיקה את המתחרה שלה לשירות התשלומים של המתחרה הגדולה - אפל Pay, שיכונה ממש כמו המתחרה בשם Android Pay. השירות יעבוד במרבית החנויות התומכות באפל פיי, והוא מאפשר למפתחים לפתח מערכת תשלומים התומכת בשירות התשלומים החדש.

Android Pay יתמוך בחיישן טביעת האצבע, כשהמשתמשים יוכלו לאשר תשלומים ב-Android Pay דרך חיישן ה-NFC כשטביעת האצבע תחליף את הססמה.

כפי שפורסם בימים האחרונים, באנדרואיד M מגבירה החברה את התמיכה בחיישן טביעת האצבע, והמפתחים יוכלו להטמיע את התמיכה בטביעת האצבע במקום ססמה בכל אפליקציה הדורשת סיסמה.

אנדרואיד פיי (צילום: גוגל)

ניהול צריכת חשמל אפקטיבית יותר

גם צריכת החשמל שופרה באנדרואיד M, כשמערכת ההפעלה תעשה שימוש בחיישן התנועה המובנה בכל מכשירי הטאבלט, וכשתזהה כי אין תזוזה במכשיר היא תכבה את המכשיר באופן אוטומטי. בגוגל טוענים כי הדבר מעניק עד פי 2 חיי סוללה בעת שהמכשיר אינו בשימוש.

Google Brillo

במקביל, השיקה החברה את מערכת ההפעלה החדשה שלה ל'אינטרנט של הדברים' - אנדרואיד ברילו. מערכת ההפעלה החדשה הנה קלה ביותר ויכולה לרוץ על מערכות קטנות ביותר, כמו על מנעול חכם לדלת. מערכת ההפעלה החדשה תומכת בכל החיישנים בהם תומכת מערכת ההפעלה אנדרואיד.

ברילו ייצור מערכת בין כל מכשירי האנדרואיד והמכשירים האחרים הנמצאים בסביבה, כשהם יקיימו בינהם שיתוף מלא. כך למשל אם הסמארטפון 'מבין' מהו פירוש הבקשה לצילום תמונה, כל המכשירים סביבו ישותפו בבקשה, וינהגו בהתאם.

גוגל ברילו (צילום: גוגל)

Now on Tap

שירות חדש נוסף שהשיקה החברה הוא - Now on Tap, שדרוג משמעותי לשירות גוגל Now, שמאפשר גישה לסייען הווירטואלי של החברה מכל אפליקציה, על ידי לחיצה ארוכה על כפתור הבית או לחיצה על המיקרופון של השירות. כשהסייען הווירטואלי יבין את ההקשר של מה שמוצג למשתמש.

כך למשל אם יפתח המשתמש את Now on Tap במסך עליו הוא קיבל הודעה על ארוחת ערב במסעדה, יוצגו בפני המשתמש כל הפרטים הרלוונטיים, כשכאמור, לראשונה יתמוך השירות גם בהבנת ההקשר, והוא יוכל להציג תוצאות רלוונטיות בהרבה מזה שהוא מציג היום.

Now on Tap (צילום: גוגל)

Google Fhotos - ענן ללא הגבלה ובחינם

שירות משמעותי נוסף שהשיקה החברה הערב הוא Google Fhotos, שירות התמונות החדש של החברה שגונז את אלבומי גוגל שהכריחו שימוש בגוגל פלוס. שירות התמונות החדש של החברה מיועד לשמש כמרכז תמונות חכם שנגיש מכל הפלטפורמות. לראשונה הוא מגיע ללא מגבלה כלל על מספר התמונות ועל נפח השימוש.

שירות התמונות החדש (צילום: גוגל)

גוגל פוטוס מאפשר גישה לפי תאריכים שונים על ידי הגדלה והקטנה של התצוגה באמצעות 'צביטה'. כשהמשתמש גם יוכל לסווג את התמונות לפי נושאים, מקומות ואזורים, תאריכים ואפילו אנשים. המשתמשים יוכלו לשתף בקלות מספר תמונות בקלות רבה על ידי לחיצה על מספר תמונות ושיתוף בכל הפלטפורמות על ידי שיתוף לינקים של התמונות אותם ירצה המשתמש לשתף.

גוגל תמונות (צילום: גוגל)

גוגל פוטוס יאפשר לכל המשתמשים לגשת לתמונות ללא צורך באפליקציה. כשבמקביל הוא יאפשר עריכת תמונות וסרטונים בקלות. השירות יהיה זמין כבר החל מהיום בכל הפלטפורמות ללא תשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר