משרד התחבורה

תקנה חדשה: אוטובוס נוסף בלילה גם בשביל נוסע אחד

נותרתם בתחנת אוטובוס בשעת לילה מאוחרת לאחר שהאוטובוס האחרון הגיע כשהוא מלא בנוסעים? משרד התחבורה מודיע כי חברת האוטובוסים מחויבת להוציא אוטובוס נוסף גם אם הוא רק בשביל נוסע אחד • "במידה ולא יעשה כן, המפעיל צפוי להיענש בהתאם לחוזה", מבהירים במשרד התחבורה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

משרד התחבורה קובע - חברות התחבורה הציבורית מחויבות לנוסעים גם בלילה: בחודשים האחרונים פנה אזרח מספר פעמים למשרד התחבורה בעקבות מצבים שונים בהם נוסעים בתחבורה הציבורית אינם יכולים לעלות על האוטובוסים, כשחברות התחבורה מסרבות להוציא אוטובוסים נוספים, מה שגורם לעתים לנוסעים להישאר ללא תחבורה ציבורית לעתים בשעות לילה מאוחרות.

הפונה הסביר כי לעתים קרובות נוסעים נותרים בתחנות האוטובוס בשעת לילה מאוחרת, זאת לאחר שהאוטובוס האחרון הגיע כשהוא מלא לגמרי, וגם מקומות בעמידה לא נותרו, כשעל פי החוק מותר להסיע רק עד 10 נוסעים בעמידה, והחברות המפעילות את קווי התחבורה לא מוציאות אוטובוסים נוספים בגלל הקושי ובעקבות העובדה כי הדבר לא משתלם כלכלית.

לאחר מספר פניות, שכללו גם התערבות של חבר הכנסת יעקב ליצמן, הגיב המשרד כי אם נותרו נוסעים בתחנה כשבאוטובוס לא נותרו מקומות אפילו בעמידה, חברות האוטובוסים מחויבות להוציא אוטובוס נוסף, ואפילו אם מדובר בנוסע בודד שנותר ללא מקום.

במכתב שנשלח ממשרד התחבורה לפונה, ושהגיע לידי 'כיכר השבת' מציינת שרון קרסגי, מנהלת פניות הציבור של המשרד כי " מפעילי התחבורה הציבורית מחויבים לאסוף את כל הנוסעים המחכים לאיסוף מתוקף החוזה עליו חתמו מול משרד התחבורה. המשמעות היא שבמידה ונוסעים לא נאספים על ידי נהג האוטובוס מסיבה בטיחותית (מספר הנוסעים באוטובוס מגיע למותר ברישיון) על המפעיל לדאוג לאיסופם בזמן סביר".

קרסגי מוסיפה כי "במידה ולא יעשה כן, המפעיל צפוי להיענש בהתאם לחוזה. האמור נכון כמובן גם לאי איסוף נוסעים בשעות הלילה המאוחרות. במידה ונהג לא מבצע איסוף של נערים הממתינים בתחנה בשעות הלילה המאוחרות ובקו האחרון שיוצא לכיוון מסוים, כמתואר במכתבך, עליו לדווח לממונים עליו ואלו אחראים על מציאת פתרון לאיסופם, לדוגמה, הוצאת אוטובוס נוסף".

"אציין כי גם כאן המערכת גמישה ובמידה ומזהה מפעיל התחבורה הציבורית מקרים חוזרים של עומס, הוא פונה לממונה הרלוונטי במשרד התחבורה ומבקש להגביר את תדירות הקווים. במידה ותגיע תלונה ספציפית אודות אי איסוף נוסעים על ידי נהג בשל סיבות אלו ויסתבר כי החברה לא פעלה בהתאם לחוזה ימוצה עמה הדין. בנוסף, המשרד מפעיל בקרים מטעמו הבודקים, בין השאר, גם נושאים אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר