כלי השולחן של הרבי מליובאוויטש מועמדים למכירה פומבית

כלי השולחן של הרבי מליובאוויטש זצ"ל יועמדו למכירה פומבית במחיר התחלתי של 74,000 ש"ח. בין היתר מדובר במגש כסף מפואר עליו חרוט שם הרבנית, מפית וכלי הגשה (חסידים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: עזרא לנדאו, גולד תקשורת)

כלי שולחן בהם השתמשו הרבי והרבנית מליובאוויטש זצ"ל בביתם, מוצגים בימים אלה בירושלים, ערב יום השנה ה-21 לפטירת הרבי, לצד פריטים נדירים נוספים הקשורים לחסידות חב"ד. בין המוצגים, כפית כסף ששימשה את הרבי ואת הרבנית, תניא בדפוס ראשון וכת"י של מאמרי הבעל התניא - שניהם עוד מחייו של מייסד החסידות רבי שניאור זלמן מלאדי זצ"ל. הפריטים מוצגים בבית המכירות הפומביות 'קדם', לקראת העמדתם למכירה פומבית בעוד כשבועיים וחצי.

כלי השולחן של הרבי והרבנית כוללים כפית כסף עם חריטת האות S באנגלית בקצה, המסמלת את שם משפחת הרבי, "שניאורסאהן", מגש כסף מפואר עם חריטת האותיות MS במרכזו, המסמלות את שמה של הרבנית "מושקא שניאורסאהן", מפית שולחן מבד, כלי הגשה מזכוכית ומכסף ומחזיק למפיות. ברבות השנים הכלים הנ"ל נתנו על ידי הרבנית לחברתה הטובה שהתגוררה בקראון הייטס, ומשם התגלגלו לבית המכירות הפומביות. סך מחירי הפתיחה של הכלים במכירה יעמוד על כ-74,000 ש"ח.

כלים אלה מהווים חלק מפרק שלם המוקדש בקטלוג של בית המכירות הפומביות 'קדם' - מהגדולים בעולם בתחום היודאיקה - לחב"ד. פריטים נוספים הנכללים בפרק זה הם: תניא בדפוס ראשון בסלאוויטא משנת תקנ"ו-תקנ"ז (1796), עוד מחיי בעל התניא; כתב יד של מאמרי בעל התניא עוד בחייו בשנת תקע"ג (1802); ההדפס הראשון של ציור פני ק' של כ"ק האדמו"ר הצמח צדק זצ"ל משנת תרמ"ו (1886) בווילנה; מכתב של האדמו"ר הקודם רבי יוסף יצחק מליובאוויטש זצ"ל מהשנה האחרונה לחייו בעלמא דין עם חתימתו המיוחדת לשנה זו ובה יו"ד אשורית שרמזה לתאריך פטירתו ביו"ד בשבט; לצד זאת במכירה אף ספרים עם חתימות הרבי, מכתבים, דולרים ועוד.

אבישי גלער, מבעלי בית המכירות הפומביות 'קדם', מציין כי "זוהי איננה הפעם הראשונה שאנו מציגים לציבור פריטים שקשורים לחב"ד, יחד עם זאת, אין ספק שמדובר הפעם בפריטים יוצאי דופן בייחודם שמושכים תשומת לב רבה מקהילות חב"ד בכל רחבי העולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר