הרובוט האנושי הראשון Pepper יצא לשוק ואזל מהמדפים תוך דקה

1,000 דגמים של הרובוט הכי אנושי שראיתם הגיעו לחנויות ביפן ואזלו מהמדפים לאחר דקה אחת בלבד. מה "pepper" יודע לעשות ומה המחיר שלו? כל הפרטים (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: softbank)

הרובוט האנושי הגיע לשוק ונחטף: שנה לאחר שהשיקה חברת Softban היפנית את "Pepper", הרובוט בעל הרגשות 'האנושיים' הראשון בהיסטוריה, הגיע היום פפר לחנויות ביפן ונמכר תמורת סכום לא גבוה של כ-1,800 דולרים. הרובוט נחטף מהמדפים ובתוך דקה בלבד אזלו כל 1,000 היחידות שהוצעו למכירה בשלב הראשון.

החברה היפנית Softban עוסקת בעיקר בשירותי טלקום כמו טלפונים נייחים ניידים ואינטרנט ביפן, אבל היא הראשונה בעולם לפתח רובוט דמוי אנוש מתקדם בשיתוף עם חברה צרפתית. לרובוט יש 'מנוע רגשי' שיתעדכן באופן שוטף משרתי החברה ומאפשר לו ללמוד תנועות הבעות פנים וקולות, ולנתח בהתאם את מצב רוחו של העומד מולו ולתקשר אתו בהתאם.

לדברי החברה המפתחת את הרובוט, פלפל (באנגלית pepper) יוכל לתקשר אם בני אדם בדיוק כמו שהאדם מתקשר עם חברים ומשפחה. וכן הוא יוכל לבצע מטלות 'אנושיות' רבות, ויוכל לסייע לקשישים ולשמש כזבנים בחנויות. במסיבת העיתונאים בה הוצג הרובוט לפני כשנה, אמרו נציגי החברה כי בפעם הראשונה הם "נותנים לרובוט לב".

הרובוט מצוייד במספר רב של חיישנים ובשנה האחרונה פותחו 200 אפליקציות ייחודיות עבורו. כעת הוא יכול לשמש כרובוט - בייביסיטר, והורים לילדים יכולים להשאיר את הרובוט עם הילד, כשהילד יוכל לשוחח עם הרובוט שיוכל להרגיע אותו ולהציע לו תעסוקה ובמקביל להעביר שידור מהחדר לטלפונים ומחשבים מרוחקים באמצעות אפליקציות ייעודיות. ההורים גם יוכלו לשוחח עם הילדים דרך מסך הרובוט.

בעוד מספר שבועות תחדש החברה את מלאי הרובוטים האנושיים, גם אז צפויה התנפלות על החנויות הווירטואליות. במקביל היא צפויה להשיק גם רובוטים המיועדים לשמש כנציגי שירות לקוחות חכמים עבור חברות גדולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר