מירי רגב תומכת בקלע שומר השבת: "המצב הנוכחי לא תקין"

שרת התרבות והספורט מירי רגב תומכת בקלע אבישי ברט שהעפיל לגמר האליפות בקליעה באקדח אוויר אך לא ישתתף בו בגלל שהוא אמור להיערך בשבת. "מצב לא תקין" (ספורט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שרת התרבות והספורט מירי רגב (צילום: אלכס קולומויסקי)

שרת התרבות והספורט מירי רגב יוצאת להגנתו של אבישי ברט שהעפיל לגמר אליפות ישראל בקליעה באקדח אוויר אך לא ישתתף בו בגלל שהוא אמור להיערך בשבת.

בדף הפייסבוק שלה כתבה רגב כי "לא יעלה על הדעת שספורטאי ישראלי מצטיין לא ישתתף באליפות ישראל בקליעה רק מפני שהיא מתקיימת בשבת. מדובר במצב שאינו תקין ונוגד את עקרון שיוויון ההזדמנויות בחברה".

רגב הצהירה כי תפעל "לאפשר לכל ספורטאית וספורטאי שעמדו בקריטריונים הנדרשים להשתתף בתחרויות כמו יתר הספורטאים. את הדברים אמרתי לאחר ששמעתי על הקושי של אבישי ברט לקחת חלק בתחרות קליעה שתתקיים בשבת במסגרת אליפות ישראל בקליעה וזאת משום שהוא שומר שבת", הסבירה.

ברט כאמור העפיל לגמר אליפות ישראל בקליעה באקדח אוויר והגיש עתירה לבית המשפט כנגד קיום גמר האליפות בשבת וזאת בשל היותו שומר שבת ובשל כך לא יוכל להשתתף ולממש את עלייתו לגמר.

לגל"צ אמר אבישי ברט כי מאמציו לשנות את מועד התחרות לשבת נתקלו בטענות לפיהן מדובר בכפייה דתית. "לטענתם, עצם זה שאני מנסה להזיז את מועד התחרות לאחד מימות השבוע הוא כפייה דתית. נראה לי שאליפות ישראל, כדי שהיא באמת תהיה פתוחה לכל עם ישראל, לא יכולה להתקיים בשבת. כשהיא מתקיימת בשבת היא מונעת מציבור שלם של שומרי שבת להשתתף בה", אמר.

פרקליטו הפרופסור אביעד הכהן אמר: "יש פה פגיעה קשה מאוד בשוויון ההזדמנויות. מדובר בקלע שעשה דרך ארוכה עד שהגיע לקו הגמר, ופתאום אומרים לו שהוא אזרח סוג ב'". הוא הוסיף ואמר כי "יש כאן פגיעה בחופש הדת, מכיוון שהסיבה היחידה שבעטיה מונעים ממנו להתחרות כשווה בין שווים היא שמירת המצוות שלו, שמירת השבת שלו".

היועץ המשפטי של התאחדות הקליעה, עורך דין איל יפה הגיב "לפנינו עתירה שמטרתה לשנות סדרי עולם שמקובלים בספורט הישראלי עשרות בשנים, ולאלץ את התאחדות הקליעה לנסות לעשות תחרות במהלך השבוע כאשר אין באפשרות האיגוד לגייס ולהביא מתנדבים ושופטים. בנוסף, חלק גדול מהקלעים לא יכול להתחרות במהלך השבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר